{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Thomas F
Thomas F
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Ratopgradering på Skoda Octavia 2 1z5 kombi Facelift model {{forumTopicSubject}}

Hola BG

Er lidt en novice når det handler om biler - men autodidakt (hehe, auto) og har det sorte belte i Googling.

Jeg har erhvervet mig en:
Skoda Octavia 2
1z5 kombi
Facelift model
122hk 1.4l TSI
Modelår 2010
(håber det er nok information)

Ja en dejlig lille familiecontainer, når nu der var familieforøgelse.

Jeg er dog luksusmenneske og vil derfor gerne opgradere enkelte ting i bilen.

Jeg har installeret sådan en fætter her:
https://audiotechdirect.com/pba-sk3826s-android-8-1-after-market-radio-for-skoda-octavia/
og efter en opdatering af den, virkede den endelig ordentligt (troede motorhjælm var åben i tide og utide, og navi apps crashede bare)

Min forrige bil (Seat Ibiza 1.2 2015 ecomotive) havde en form for "ratstyring". Et lille håndtag under blinklys som kunne styre volumen, mute, next/prev og source.

Den slags (og mere) mangler jeg nu.

Jeg har et ønske om et multifunktionsrat. Jeg kan se der kan fås 100.000 forskellige rat til forskellige versioner af octavia. Ved at jeg ikke skal have Octavia 3 eller 1.

Så mit dilemma er faktisk delt i 2:
1: Jeg skal bruge et rat som passer til min bil - nogen ide om hvad jeg skal gå efter, kigge efter, hvad de skal overholde af krav, hvordan de skal være kompatible etc?
2: Jeg har for nyligt fået skiftet fartpilot, da den var defekt. Så jeg ved hvordan rattet kommer ud og at der ligger tons af elektronik "under" rattet. Skal der nogen form for adapter, kabelføring, VCDS-kodning eller lignende til, hvis jeg finder et rat som passer til?

I et utopia tænker jeg et originalt rat som måske har været installeret på en excellence model.

Det kan også være at I kender nogen som er super ferme i den slags "tilføjelser" af udstyr. Så hvis det ikke er muligt at fikse selv (har en far som er mekaniker med eget værksted, så kyndig vejledning kan finde sted - han ved bare ikke meget om aftermarket/opgradering af originalt udstyr), kan det være en aftale kan komme på bane - afhængigt af pris også.

Jeg ved det ikke er en nødvendighed at lave den slags og det kan også være det bliver/er for omstændigt/usikkert, men vil da lige forhøre mig ad.

Ser frem til at høre fra jer. smiley

Mvh
Thomas

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Ratopgradering på Skoda Octavia 2 1z5 kombi Facelift model

Annonce