{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Passat 3BG 1,9TDI 101hk 5 gears - konvertering til 6 gear {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe.
Jeg har en Passat Variant 3BG fra 2004, 1,9TDI 5gears 101hk. Den drypper gearolie og til tider larmer fra gearkassen.

Jeg har nu erhvervet mig en 6Trins gearkasse fra en 130hk 1,9TDI hvor jeg både har fået svinghjul og kobling/trykfod med.

Mit spørgsmål er nu om der er nogle der ved hvilke elementer jeg mangler for at kunne bytte den ud?
Passer ophæng?
Passer gearforbindelser?
Passer gearhuset ved gearstangen?

Håber der er andre der har lavet denne konversion så jeg kan købe tingene ind og lave det hele på en gang, og ikke lade bilen hænge på liften i flere dage og mangle dele.

På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 3BG 1,9TDI 101hk 5 gears - konvertering til 6 gear
  • #1   19. mar 2019 jamen svinghjul kobling gearskifte/gearstangen da de stænger der går fra gearstangen er anderledes end en 5 gears er. Og ang starter der kan jeg ikke huske om de er ens. Du skal også enten svejse et nyt ophæng på din forbro eller udskiftet din forbro fra en der er født med 6 gear. Da venstre side på gearkassen ophæng er anderledes end på en 5 gears. 6 gears har to ens ophæng i begge sider.

• #2   19. mar 2019 her er en 5 gears forbro tjek det gearkasse beslag ud jeg har pil på.

profilbillede
  • #3   19. mar 2019 og her er en til 6 gears. Du kan enten svejse sådan et beslag på din 5 gears forbro og skære det af der sidder der. eller finde en 6 gears forbro og udskiftet den.

• #4   19. mar 2019 Det 6 gears model

profilbillede
  • #5   19. mar 2019 Tusind tak for god rådgivning.
    Tror jeg sætter den gearkasse tilsalg igen, det er vidst en større operation end jeg gider kaste mig ud i smiley

Mange tak!

• #6   19. mar 2019 Det nu ikke så slemt da jeg satte sådan en gearkasse på min tidliger bil. der lavet jeg selv et beslag som der er på modsatte side. Og svejset det på. Da det er noget nemmer at gøre det end at udskiftet forbroen. Og når gearkassen er taget af er der masser af plads til at fjerne det gamle ophæng i den v.s. Men ja der skal jo ændres lidt for at få den til at passe. men af stumper der kræver det kun. svinghjul kobling gear forbindels til gearstangen og gearstangen. Og de ting er nu nemme at udskiftet. Men ellers vis du finder en forbro fra en 6 gears. Så det ikke noget der tager længe at udskiftet den. det bare sætte en gearkasse løfter under motoren. og løsne det hele . Så det ikke slemt, kan så ikke huske om de køre med samme starter men det kan jeg da finde ud af.

• #7   19. mar 2019 Hvor har du fundet den forbro brugt?

• #8   19. mar 2019 Det var bare et billedet fra en ophugger af. Men sidst jeg købte en brugt forbro til sådan en gav jeg 600 kr. Så vis det er så kør fordi din nærmest ophugger. Så kan du jo også få det gearskifte med.

• #9   19. mar 2019 Så den skal ikke koste meget ved en hugger når man kan købe en ny til det her
    https://m.autodoc.dk/blic/7608232

profilbillede
Kommentér på:
Passat 3BG 1,9TDI 101hk 5 gears - konvertering til 6 gear

Annonce