{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.135 visninger | Oprettet:

Touran mister trækkræft {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en VW Touran 1.9 TDI modelår 2006, som er begyndt at miste trækkraft på tilfældige tidspunkter. Hvis jeg slukker og tænder bilen igen, så kører den helt normalt, men efter 5-10 min begynder den med samme problem. Har fået skiftet turboen, men det hjalp desværre ikke noget.

Nogen der ved, hvad det kan skyldes?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Touran mister trækkræft
  • #1   20. mar 2019 Turbo defekt.................
    Prøv om der er nogen slanger der er revnet.

• fj
    fj Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 52
    #2   20. mar 2019 Havde en Golf 3 1.9 TDI for nogle år siden, som gjorde samme stunt det var en tryk sensor til turboen, ved ikke om din bil har sådan en sensor men det kunne jo være et bud.

• #3   20. mar 2019 Tryksensor, er det det samme som turbo ladetrykregulator?

• #4   21. mar 2019 få sat en tester på og se hvad den siger alt er er gæt. Plus udlæs live data mens i køre den så vil du få en bedre idé om hvad der er galt. end bare at begynde at udskiftet ting for det bliver hurtig dyrt. Men visuelt kan du tjekke alle vacum slanger er ok og tryk slanger fra turbo til indsugning er ok. Plus tjek alle ledninger og stik til divs sensoren,og at vacum dåsen/wastgaten køre frit. Men ellers er det ikke nemt at tjekket andet uden at sætte en tester på.

• #5   21. mar 2019 Motorlampen tænder også nogle gange og så står der "Emissions garage" som fejl i instrumentbrættet. Nogen der har et bud på, hvad det betyder? smiley

• #6   21. mar 2019 for at få det at vide er du nød til at sætte en obd tester på. og udlæse bilens ecu. for det er bare en generalt besked det den skrive i displayet, for at der er en eller flere fejlkoder. Så det kan være rigtig mange forskellige ting der kan være galt ved den skriver det.

• #7   21. mar 2019 Får følgende fejl via tester:

16683 - Turbo/kompressor underlader - Permanent

Fik samme fejl før vi skiftede turbo på den.

• #8   21. mar 2019 Har i tjekket alle tryk slanger fra turboen til intercooler og til indsugning. De kan flække og give sådan en fejl. få en til at give bilen noget gas mens du tjekker om en af dem er utætte. Så kan du bedre mærke/føle med hænderne rundt om divs slanger. tjek også alle vacum slanger er ok. da du fik skiftet turboen fik i justeret vacumdåsen/wastgaten ind så turbo trykket passer. Det kan nemt gøres ved at sætte tester på den og udlæse live tryk. og se om det skal justeres op eller ned. da jeg selv har udskiftet til nye turboer en hel del. da ved jeg det ikke altid er justeret rigtig når man får dem. Så det ikke altid bare at montere den og kør. Har i tjekket at ladetryksensoren/map sensor at den er ok og måler rigtig vis den er sodet til eller defekt. Så kan den også være skyld i den tror den køre med for lidt ladetryk,selv og den ikke gør. Men det kan i evt også se med tester på om den den viser for lidt. mens den stadig trækker godt bilen.

• #9   8. apr 2019 Har fået en anden tester på, hvor den giver følgende fejl og fejlkode. Giver det mening for nogen? smiley

Fejlkode: 16683 (P0299)

Turbocharging pressure control, lower adjustment limit penetrated (S10).

• #10   8. apr 2019 Prøv at google penetration smiley

Kommentér på:
Touran mister trækkræft

Annonce