{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

BMW 320d (184hk) Motorfejl {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Vi har en 320d fra 2010 med 165.000km på klokken, den er med manuel gear.

Den kommer med en motorfejl, og mekanikerne (BMW, og 1 lille værksted med speciale i Alpina) sagde begge at det var noget der skulle justere ladetrykket, og at der derfor skulle en ny turbo på, for denne kunne ikke skiftes alene.

Vi ringede lidt rundt, for at få et godt tilbud på at få skiftet turbo, og endte med at købe en brugt men testet turbo fra en hugger, med garanti monteret det lokale værksted i den lille by vi bor.

Jeg kørte bilen hjem, de 1500meter, uden fejl, og bilen stod i 14 dage, før min kone kørte en længere tur i den, hvor fejlen kom igen.
Mekanikeren som har skiftet turboen, siger nu det er en dims der justerer ladetrykket, og den vil han skifte.

Jeg er mildest talt forvirret, og har ingen erfaring med Turbodiesel overhovet..
Først får vi at vide at det ikke kan skiftes og derfor skal der ny turbo til, men nu kan den godt skiftes?
Og hvorfor starter man ikke med at tilbyde et skift af en dims til 900,- istedet for en turbo..?

Håber der er nogle der kan hjælpe, om vi bliver taget bagi eller hvad der foregår.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 320d (184hk) Motorfejl
  • #1   21. mar 2019 Hvis det er den dims der justerer ladetrykket der er i stykker, og det er af den elektriske type. Så er det generelt i branchen at man skifter hele turboen, da de skal "kalibreres" sammen. Men man har da hørt om nogle der bare har skiftet den elektriske del uden problemer. Synes det virker lidt mærkeligt at det er samme fejl med en anden turbo. Kunne tyde på at det måske ikke er den dims der er i stykker.

  • #2   21. mar 2019 Ja, jeg ved det heller ikke hvad det kan være..
    Nu får han lov at skifte den dims, men skal høre om det vil være en fordel at skifte den på vores gamle turbo, eller om det er ligemeget.. smiley


Kommentér på:
BMW 320d (184hk) Motorfejl

Annonce