{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olielampe blinker
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #1   26. apr 2019 Død oliepumpe så der ikke er olietryk nok, hvilket meget hurtigt smadrer hele motoren. Det kan også være selve sensoren til olietryk, eller forbindelse dertil.

• #2   26. apr 2019 Det må jeg få tjekket straks.

Ved du hvor jeg finder sensor til olietryk?
    Og kan jeg egentlig tjekke om oliepumpen er i orden/defekt?

• Kompressor Knud

#3   26. apr 2019 På værksted og få målt olietrykket, sensor sidder som regel ved siden af oliefilter.

• #4   26. apr 2019 Det vil jeg gøre.

Når den har været slukket, og bliver startet, så lyder olielampen gul i ca 15 sek, og slukker.

Og så kan det forekomme, når man holder i tomgang at den blinker rødt, som beskrevet i starten.

Men bruger som sagt ikke olie, og står fint i tomgang.

• #5   26. apr 2019 Jeg ville TRÆKKE bilen på værksted.. Hellere "safe" end "sorry".........!

• #8   26. apr 2019 Ville en nem løsning, ikke være købe en ny oliepumpe, og sætte den på.

Så er jeg også sikret fremover tænker jeg.

Og som sagt, så lyser den gule ca 10-15 sek ved start, og så har den røde blinket lidt frem og tilbage. Ikke blinket på den måde, men nærmest som en løs forbindelse, og så stopper det efter ca 30 sek

• Kompressor Knud

#9   26. apr 2019 Jeg ville slet ikke starte bilen før det er lavet, så jo ny oliepumpe udelukker da manglende olietryk.

• #10   26. apr 2019 Men intet konstant lys af olielampe.

Så om oliepumpen “driller”, eller det er en kontakt den er gal med, ved jeg ikke.

Så en ny oliepumpe er vel ikke forkert at sætte på

• Kompressor Knud

#11   26. apr 2019 Hvis du sætter en ny oliepumpe i, så holder den resten af bilens levetid.

• #12   26. apr 2019 Det tænker jeg også at jeg gør.

• #13   26. apr 2019 Kompressor Knud.

Har et par slanger som har et par revner, så tænkte, hvis jeg sender et par billeder, at du så måske kunne identificere hvad det er for nogle.

Har lige købt bilen, til en ganske fornuftig pris, så vil rigtig gerne bruge lidt penge, til en god omgang vedligeholdelse

• Kompressor Knud

#14   26. apr 2019 Så vil jeg anbefale dig at købe en Haynes repair manual til den.

https://www.thansen.dk/bil/autovaerktoj/boger/bmw/reparationshaandbog-3serie-e46-1998-2005-1-6-3-0-9-98-03/n-2090093262/pn-2090048175/

Ved godt den er udsolgt ved svansen, men køb en brugt på dba. Den er det bedste værktøj du kan få.

• #15   26. apr 2019 Tror faktisk at den kan lejes på biblioteket smiley

Men her er slangerne.

profilbillede
  • #17   26. apr 2019

profilbillede
  • #18   26. apr 2019 Det er de små slanger du kan se på billedet

• Kompressor Knud

#19   26. apr 2019 Det sidste billede er dine indsprøjtningsdyser og ledningsnet, første billede ved jeg ikke lige hvad er, men jeg ville pille den af og måle diameter og købe en universal slange i biltema og tilpasse.

• #20   26. apr 2019 Ja, og det er de små slanger som er revnede.

Dem vil jeg godt udskifte

• #21   26. apr 2019 Du kan jo først lige prøve og skifte oliefiltert og olie og se om det hjælper. Fejlen kan jo godt ligge i filtret.

• #22   26. apr 2019 I forhold til gul lampe: Har du tjekket olieniveauet i motoren? Holder bilen evt. skævt når du starter den? I så fald kan det være grunden til lampen slukker når du kører væk og du ikke holder skævt længere? Blot en idé. Kan måske også være en defekt olieniveausensor som #7 skriver.

I forhold til rød lampe: Giver andre ret i at man ikke bør køre i bilen. I værste fald kan det ende med ødelagt motor. Tænker det kan være flere ting, men at man bør starte med at få udlæst fejlkoder og målt olietryk. Det kan evt. være olietrykskontakt eller oliepumpe.

Her er et par billeder af hvor de to sensorer sidder på en M43 motor hvis du vil måle eller kontrollere dem (som burde ligge i din 318i). Ved ikke om de kan bruges.

I forhold til slanger med revner: Det er høøjst sandsynligt vakuum-slanger. Den du kan se er revnet er det bare med at udskifte. Det bedste er at bruge en røgmaskine til at være sikker på vakuumslanger og indsugningssystemet ikke er utæt. Det burde dog ikke have noget med de to lysende lamper at gøre.

Edit: Så først dine billeder nu. Det på billede nr. 1 kan jeg umiddelbart ikke lige gætte mig til. Følg slangen og se hvor den løber hen. Andet billede er ledninger til dyser, og ikke slanger. Ud fra billedet ser de forresten fine ud.

profilbillede
  • #23   26. apr 2019 Tror slangen med den skønne reparation i dit første billede er den som går mellem dysebro og indugningsbælg bag luftmassemåler. Se billede.

Den burde have BMW reservedelsnummer 13411247910, men du må ikke hænge mig op på det. Tjek selv efter inden du bestiller.

profilbillede
Kommentér på:
Olielampe blinker

Annonce