676 visninger
|
Oprettet:
Mondeo 2006 bwy. Problemer efter skift af bremser {{forumTopicSubject}}
Hej bg
Jeg har sådan en Mondeo fra 06 jeg havde i tankerne at syne og skulle derfor skifte bremser bagpå. Jeg får skilt det af men får så ved en fejl glemt at det var skilt og får trykket på bremsepedalen, så cylinder skyder ud af kaliberen.
Har efterfølgende skiftet hele kaliberen. Efter at det er skiftet kan jeg simpelthen ikke få den til at bremse. Har udluftet flere gange og efterfølgende nu også skiftet hovedcylinder, da jeg tænkte den måske kunne ha revet den.
Igen ideer til hvad der kan være galt ?
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Hvad gør det så?
Er pedalen blød
Kommer der væske ud når du udlufter
Kan være luft i ABS blokken
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Hvorfra har du ideen om at skifte hovedcylinderen.
Fra BG hvor man også skifter dem i flæng.
Jeg har aldrig selv oplevet at en hoved cylinder går til bare fordi man lufter bremser ud.
okt 2012
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 30
Buggy@ tænkte at hovedcylinder måske var røget da jeg jeg kom til at trykke stemplet ud på kaliberen mens det var skilt af. Der røg den jo i bund, så kunne det være den havde revet den? Og så fløjtede den en smule synes jeg.
aug 2008
Kan ikke lige komme på noget der kan rive i en hovedcylinder, ud over hvis man kommer sand og grus ned i beholderen til bremsevæske.
okt 2012
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 30
Men buttom line kommer jeg ikke så meget videre med det svar du kommer med det. Bilen kan stadig ikke bremse ?
aug 2008
For det lyder godt nok underligt at du kan presse den helt i bund, når der nu er tale om et tokreds system.
Eller som jeg også skrev, så har du måske overset noget.
Mondeo 2006 bwy. Problemer efter skift af bremser