{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

opel 2.0s cih motor problemer {{forumTopicSubject}}

goddag jeg er lidt på bar bund. min rekord køre fint når jeg starter den og køre by kørsel men. når jeg kommer ud på landevejen og køre over 70 begynder den at tikke rimeligt højt og gå på tre cylindere. men hvis jeg lader den holde i tomgang 10min så kommer den sidste cylinder med og tikken går væk og bilen køre fint indtil den igen kommer over de 70. nogen der kunne have nogen ide hvad problemet kunne være. jeg har tænkt mig at hive motoren ud og renovere den. men det kunne være meget rart at finde problemet inden. og hvis nogen ved hvor jeg kan få fat i en værksteds manual kunne det også være fedt. på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opel 2.0s cih motor problemer
  • #1   7. maj 2019 prøv lige at tjekke dine tænd ledninger fra rotor dæksel til tændrør, om der er en der er dårlige og laver overgang inden tændrøret det til give sådan en klikke lyd. Og få den til at holde op med at gå på den cylinder det sker på. Det kan også være en ventil der hænger eller dårlig oliestammer/løfter,når motoren kommer for højt op i omdrejninger. men ville nu tjekke den tænding først.

  • #3   7. maj 2019 Et pænt tåget spørgsmål, men kan det være benzin trykket som er lavt.
    Gamle bilers pumper plejer at blive lidt sløje i det.
    Men hvis du kan køre godt friskt til fra 50 til 70 er det nok ikke det.
    Min tanke er at den ender med at køre lean fordi den ikke får benzin nok og derfor kan der ikke tændes på den cylinder som er længst fra benzin trykket.
    Det kunne også være karburator som trænger til at blive renset op og få tjekket flyder etc.
    Dette er totalt gæt, og skal tages som det. Men burde være til at tjekke, uden at det koster en raket.


  • #4   7. maj 2019 Mit bud ville også have noget at gøre med ventilerne. Jeg har kun haft bilen 1 måneds tid og den er først lige begyndt på det. Men regner med at hive motoren ud og renovere den fra top til tå. Med nye lejer stempel ringe pakninger platiner honing osv

  • #5   7. maj 2019 Lad os høre når du finder ud af det. Altid interesseret i at lære noget.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #6   8. maj 2019 Måske den har brændt en ventil, kører du på ren blyfri eller har du blyerstatning i benzinen? Hvis den skal køre på blyholdigt benzin, så brænder ventilerne ret hurtigt ved at køre på blyfri.

  • #7   8. maj 2019 Køre med bly tilsætning. Altså det man blander i benzinen

  • #8   8. maj 2019 Når lige en opdatering. Motoren døde her til morgen. Det sagde knald og nu stikker en af plejstængerne ud af blokken. Trist men sådan er det når man køre gamle biler. Så jeg køre ud og henter en ny motor senere idag. Det faktisk inponerende at 8 cm af plejlstangen stikker ud gennem et hul i blokken.

  • #9   8. maj 2019 Ja det træls nu når det sker jeg har nok prøvet det 10 gange på de ældre Opel maskiner at pejlstangen kom ud igennem blokken. så der kun at bytte til en anden motor .

  • #10   8. maj 2019 Ja det træls. men Den skal nok komme på vejen igen.

  • #11   8. maj 2019 Ja det er i det mindste rigtig nemt at tage motoren ud og i de gamle opeler der. det tager ikke længe der er ikke mange slanger kabler og ledninger der skal af og skruer/møtrikker.savner lidt da alt det var så nemt dengang smiley

  • #12   8. maj 2019 Surt, det hører til sjældenhederne at motor overgiver sig på den måde. Men oliepumper etc bliver trætte i pakninger.
    Heldigvis burde det være muligt at finde en motor til en nogenlunde rimelig pris.
    Håber den bliver bedre. Husk at tjekke pakningerne, har kvajet mig en gang og glemt pakning fra motor imod gearkasse. Det var et pænt dumt sted at chance den...


Kommentér på:
opel 2.0s cih motor problemer

Annonce