{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Bmw e30 ledningsnet problemer {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en bmw e30 325i motor (ny model) som jeg har sat i en gammel model bil. Jeg har nogle problemer med ledningsnettet, den tænder ikke for benzin pumpen. Den gnister fint og der er ny krumtapsensor, ny benzinpumpe og nyt relæ. Har læst at det er c101 stikket der giver mig problemer, men jeg ved ikke præcis hvad der skal gøres i det stik. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e30 ledningsnet problemer
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.606
  • #2   2. jun 2019 Tænker at du nok bør måle om der kommer strøm på stikket til benzin pumpen.
    Gør der ikke har du nok fået samlet ledningerne forkert, se stik 13/7 på tegningerne nævnt ovenover.
    Jeg kan ikke helt huske hvordan ecu er forbundet, kan bare huske at gammel er med 2 rækker og ny er med 3 rækker.
    Tænker at en god google tur på opgraderingen, vil give dig en indikation af hvordan det skulle være gjort elekstrisk. (ignorer hvis du allerede har gjort dette).
    Ps en ny benzinpumpe er ikke nødvendigvis ensbetydende med en virkende pumpe. Er den original så kan du godt regne med at den virker, men da de fleste af os er lidt nærige (også mig), er det nok en OEM pumpe, og der er altså bare indimellem at de ikke fungere som man kan forvente.

• #3   2. jun 2019 Har haft to ledningsnetter på motoren nu, det andet jeg havde på virkede pumpen fint. Jeg skiftede ledningsnet fordi den ikke åbnede for dysserne. Efter en måling gennem ledningsnettet og en grundig gennemgang kunne vi se at tidligere ejer havde fusket godt og grundig med det. Det andet ledningsnet jeg havde på havde et multi stik som passede i et stik som kommer inde fra kabinen, hvis jeg tog det stik af virkede pumpen heller ikke.

profilbillede
  • #4   2. jun 2019 vis det stik der du har i hånden ikke er sat til kører den ikke det er dog kunne den grønne ledning der skal sluttes til mener den går og til instrument bord i stikkene bag på
    det er dog 10-15 år siden jeg rode med de biler

• #5   3. jun 2019 Der kommer strøm ud af den grønne ledning når der er tænding på

• #6   4. jun 2019 er ret sikker på den er til pumpen da jeg monteret de e30 motor i e21 var det stik på motorens ledningsnet og den kørte først da den grønne blev sat til

men har du kun skiftet til nyt ledningsnet på motorens side og ikke hele bilen da der er flere typer ledningsnet til de e30 og det er bedst og skifte hele bilen da det runde stik i motorrum ikke altid har ens ledninger selvom de kan sættes sammen

Kommentér på:
Bmw e30 ledningsnet problemer

Annonce