Altea 2.0 tdi el fejl {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Min seat altea 2.0 tdi 170 hk fra 2006 er blevet gradvist mere og mere drillesyg og nu nået punktet hvor til salg i dele skiltet er lige om hjørnet
De første symptomer var følgende.
-Går pludselig ud under kørsel uanset omdrejninger, og den lukker ned i en sådan form at nedlukningen ikke fremtvinger en fejlkode.
-meget tungt startende, lyder som om den ikke får brændstof da den humper i gang på 2,3 cylindre når den starter.
Efter dette undersøgte/skiftede jeg følgende.
Ledningsnet til dyserne samt gennemmålt dyserne hvor de havde gode ohm tal, samt fik dyserne tryk testet og nye gløderør.
Skiftet brændstoffilter og konstateret at der er fint brændstof tryk
Starter omdrejningerne er høje nok til at den ikke kan gives skylden for at være tungt startende.
Dette hjælp absolut intet og så røg den til mekaniker.
De rodede med den i nogen dage hvor den efterfølgende slet ikke har villet starte overhoved, tilgengæld har den begyndt at skrive fejlkoder ud i stride strømme. De har dog fået slukket alle på nær en tilbagevendende som siger krumtapscensoren er død, de har haft monteret 3 forskellige censore med samme resultat. Og motoren vil nu som sagt slet ikke starte som følge. De har nu opgivet kampen da næste skridt ville være at splitte ledningsnettet op og måle alt igennem fra a til z, og så meget er en altea trods alt ikke værd i værksteds timer.
Opsummeringen må være at der tilsyneladende er en form for kommunikations fejl mellem et eller andet og krumtapscensoren.
er der nogen som har oplevet et lignende fenomen? Eller som har et bud på om det kan være en specifik styreboks, et bestemt stik i ledningsnettet eller noget helt andet der kan være årsagen?
På forhånd tak
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
sep 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 167
Altea 2.0 tdi el fejl