{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.703 visninger | Oprettet:

Ole B
Ole B
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937

Trailerstik {{forumTopicSubject}}

Jeg har sat anhængertræk og -stik på min Grande Punto fra 2007, men når jeg aktiver bremselyset går det ud i den side, hvor strømmen til trailerens bremselys tages fra.

Når jeg så afmonter stikket og sætter tænding på igen, kommer bremslyset på bilen heldigvis tilbage igen.

Jeg har afprøvet trailerlyset på en anden bil - og her fungerer det upåklageligt. Jeg har også afprøvet med et løst anhængerstik/-lygtesæt = samme problem. Jeg har også prøvet at tage strømmen fra bremselyset i den anden side = samme problem.

Kun når jeg afbryder forbindelsen til den ene bremselyspære på traileren, går bremselyset på bilen ikke ud i den ene baglygte.

Skal bilen kodes til at køre med trailer? Eller skal jeg finde noget + og sætte et styrerelæ ind? Montere LED-pærer på traileren? - men så vil det måske ikke fungere på en anden bil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailerstik
  • #1   4. jul 2019 Lys overvågning - skal være sådan !
    monter er lysrelæ som styres af stoplys på bilen og forsynes med spænding fra batteriet via en sikring !
    Køb relæ med følgende klemme nr. :
    klemme 30
    klemme 85
    klemme 86
    klemme 87
    forbind kl. 85 til stel
    forbind kl. 86 til stoplys på bilen
    forbind kl. 30 til plus batteriet gennem 1 sikring på 10 Amp.
    forbind kl. 87 til stoplys i anhængerstikdåsen ( klemme 54 rød ledning )
    gør du dette funker det smiley

• #2   4. jul 2019 #1 Ja, det har jeg også allerede indset måtte være løsningen, fandt endelig en ledning med +, og så var det bare at finde et passende relæ i rodekassen (dem piller jeg som regel ud af biler, der står til skrotning - ingen grund til at købe nyt) - montere nogenlunde, som du har beskrevet - mit relæ, havde bare nogle andre numre, men et fint diagram på siden - og nu funker det smiley

Jeg har bare ikke indsat en sikring, da jeg går ud fra at den + jeg fandt, må have en sikring et sted.

Kommentér på:
Trailerstik

Annonce