4.386 visninger
|
Oprettet:
Dusør gives, fejl på fabia 1.4 tdi 2008 {{forumTopicSubject}}
Der gives dusør via mobilpay på 500kr hvis fejlen findes med dit svar.
Skoda fabia 1.4tdi motor bms fra 2008
Bilen tørner længe 5-10 SEK før den starter, når bilen er varm svinger den i omdrejninger i tomgang, virker som om den har lidt dårligt træk op til 2000omdr men kører ellers godt, ved opstart kommer der lidt røg fra udstødningen, den bliver ved med at melde fejl på knastføler trods den har fået ny føler, tandrem står som den skal, fødepumpe i tanken er ok.
Kom glad med dit forslag.
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 3 Svar: 149
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
aug 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 608
Når sådan en tdi'er melder den fejl. Kan det også være krumtap pos. føler.
Det kunne da være værd at måle ud og se om den giver de værdier den skal.
Håber du finder fejlen, det er surt med en bil, der ikke kører som den skal..
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Vil slet ikke starte hvis krumtapssensor pilles fra så tror ikke det er der problemet er.
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
Er tandrem kontrolleret med låseværktøj, eller nogle tilfældige kridtstreger??
Check syncronvinklen med tester, den skal stå 0.0
Og i har jo selvfølgelig målt knastsignal, oppe ved ecu med scope??
Du skriver bare pb for mobilpaynr.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
her er hvordan det skal gøres og den skal være så tæt på 0.0 som det kan gøres. for vis den er over ca 2.5 så laver den normalt fejl på knast sensor. Men i de fleste tilfælde kan den ikke starte vis den står meget forkert så tvivlet du har fejlen der. Det må være en ledning fejl. eller knast hjul fejl. vis den tandrem står rigtig jeg ville tjekke den engang mere vis det var mig. plus tjekke at den nye knast sensor virket. for har set fejl på nye ting før. og så gå de ledninger og stik igennem engang til.
dec 2016
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Svar: 40
dec 2016
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Svar: 40
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Vcds er bestilt så jeg kan se flere data samt udlæse.
Knastsignal ikke målt ved ecu da jeg ikke har et scope, så der må jeg finde en der kan hjælpe.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Skal lige siges jeg lige har købt bilen med fejlen så jeg kender intet til den. Opfølgning kommer i morgen aften.
Tak for forslag ind til videre og så må vi se om der skal overføres nogle penge??:p
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
Men prøv med stik af, og kun tænding på bilen, så skal du have stel. Plus 5v. Og mener der er 5v på signalledning, som en egendiagnose, men prøv samme fremgang på din fars...
Stel så skal du ha en målepind på batteriplus, så skal den vise 12.
Men med stik afbrudt, er ledninger uden belastning, så kan ske alle signaler er ok, men med belastning kan ledningerne ikke trække strømmen.
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Håber det giver mening
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.294
bilen kan køre "ok" men kan ryge når den skal lave noget samt den smider en fejlkode af og til
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Men tak
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.294
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
#22 Det må jeg prøve hvis det ikke hjælper med ny sensor i eftermiddag.
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Stikben er stelledning kan både måles på batteri samt karossen.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
Multimeter/scope, og få målt korrekt ud.
5 v
Stel(freewAy det staves med e. Ikke i )
Signal 0-5 firkant signal. Enten eller..afhængig af hvor knast står..
Og så spændingsfaldmåle på ledningerne. Igen minimum med multimeter, men scope er bedst
Vi kan diskutere frem og tilbage alle her, men når vi ikke står med lorten selv og selv måler er det svært at stole på noget som helst.
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
Afventer stadig penge fra trådstarter... Han har jo fået alle svar og løsninger...
Ledningsfejl, knasthjul...ecu.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.733
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Johan P er nu sikker på at freeway står først i køen til pengene hvis fejlen findes da han nævnte ecu først VW mekaniker mener det kan være en dysefejl som freeway også nævnte.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
Dusør gives, fejl på fabia 1.4 tdi 2008