{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Mercedes 190E 2.3EK {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen...

Jeg har fornyligt erhvervet mig en gammel 190E fra 83...
Jeg skal have ny motor i, da den gamle har knækket en plejlstang.
Mit spørgsmål er om det er LOVLIGT at smide en 2.6 i den...
Motoren der er i nu, er en 2.3 med 136hk på 4 cylindre.
Efter procentloven på 20% vil det jo så sige at jeg må have op til 168HK, uden at skulle betale afgift.
Den motor jeg gerne vil have i, er en 2.6 med 160HK, så efter 20% reglen er det jo lovligt nok, men den er jo på 6 cylindre.
Hvad siger synsfolk osv til det, hvis man sætter en motor med flere cylindre i?
Jeg har snakket med flere, der mener noget forskelligt, så det må meget gerne være kommentarer med hold i, evt med link til side hvor det står! smiley
På forhånd tak!

//Jensen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes 190E 2.3EK
  • #1   14. jan 2007 Jensen, det er mig ;D

Ved ikke helt om det er lovligt, men der regner jeg da med at det er.

• #2   14. jan 2007 Hehe.. den skal nemlig synes til okt, og gider sg ikke til at skifte en gang mere, til den tid!
    Det er jo ikke noget problem at hente 150-160hk ud af en 2.3'er, men kunne være sjovere at hente 210 ud af en 2.6'er, uden at synsfolkene ville sige noget direkte til det

• #3   14. jan 2007 Ja det rigtigt nok, ville sku heller ikke til at tage motoren ud igen når der ikke er lang tid til syn.

• #4   14. jan 2007 Jah I know, men kunne jo være der var nogen der havde erfaringer med det !;)

• #5   14. jan 2007 Effekt mæssigt er det jo lovligt. Nu kan jeg ik lige huske om der er ventilert skiver på en 2.3 ??

Er der jo på en 2.6. Ellers er der sådan set ik forskel på undervognen. Så der burder der ik bliver noget. Hvis der nu er lidt forksel på de for bremser. Så bare lige til spindel og kalibra og flyt det over. Så den jo hjemme...

Er den med man gear eller auto ??

Hvis du vil noget lidt sjover, så smid en 3.0 i, i stedet for. Motor er fuldstædig ens, kun motor nr der er forskel på smiley

Så får du lige lidt extra HK og beder moment.

Mvh Mercedes mekker smiley

• #6   14. jan 2007 Jah, effektmæssigt er det jo lovligt, ved jeg... Men det er lige de ekstra 2 cylindre jeg er i tvivl om!
    Og de opdager det jo til syn, selvfølgelig gør de det...

Kommentér på:
Mercedes 190E 2.3EK

Annonce