{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Anlæg forstyrrer fejludlæsning {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et “heads-up” til VAG folket her inde.

Jeg har oplevet en belastende fejl ved OBD fejludlæsning på min Seat Leon fra 2002.

Jeg har en fejludlæser fra biltema, med udvidet VAG system, som ikke kunne kommunikere med bilen på grund af et uoriginalt blaupunkt anlæg (monteret i de originale stik). Først da jeg efter mere eller mindre at have haft det meste af bilen splittet ad, opdager jeg ved et tilfælde at det var anlægget der var årsag til at jeg ikke kunne få forbindelse til ECU’en.

Så hvis i støder på lign. Problem, så prøv lige at hive stik ud af evt. Uoriginalt anlæg/udstyr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anlæg forstyrrer fejludlæsning
  • #1   25. jul 2019 Det der ikke noget nyt i sådan har det være i en hel del år nu. Vis der sidder uorginale multimedie i en vag bil kan det gøre at enten tester smider en del Ghost koder. eller slet ikke virker men i nogen tilfælde kan det også ødelægge en tester af. Så det problem har en hel del mensker røgen ind i. også der for vis man har problemer ved at læse en vag bil. mange tilråder at koble radio fra vis den er uorginale. Og så prøve igen men det da godt du gør folk opmærksom på det vis ikke de har hørt prøvet eller læst det før det problem.

• #2   25. jul 2019 Freeway:

Okay, ja jeg var ikke klar over det, og syntes ikke jeg stødte på noget med en google søgning.

Og et besøg på værksted var heller ingen hjælp, da han heller ikke kunne få forbindelse, og anbefalede at jeg skulle gennemgå mit ledningsnet. ??

Det havde været guld værd for mig at have vidst det på forhånd smiley

Men nu har jeg da lært min bils indvolde lidt bedre at kende, så lidt har jeg fået ud af det ??

• #3   25. jul 2019 Vis du er mellem af vag klubben. så kan du hurtig finde en del emner om det der inde. nu også selv om du ikke er der er også en hel del Youtube videoer om det. plus en masse udlandske sider også. personlig er jeg kun stødt ind i det på en passat 3c og en golf 5 mener jeg det var. hvor radioen blev koblet fra. Og grunden til det Kan give det problem med en uorginale radio. er at bilen snakker med den orginale radio via can/k-bus og det kan den ikke finde ud af med nogen uorginale radioer. nu ikke alle uorginale radioer der giver det problem. og det kan fixet ved at tage selve den can/k-bus ledning ud af stikket til radioen. Så har du ikke det problem næste gang du sætter tester på den. med den radio i der

• #4   25. jul 2019 Det er nemt nok lige at hive radioen ud, så no problem, når man ved det.

Tak for tippet ??

• #5   25. jul 2019 Det var så lidt smiley men godt du da fandt ud af Det.

• #6   25. jul 2019 lægger lige det her op så folk ved hvad stifter/ledning der skal fjernes vis de har det problem. hade Det nemlig på min fon fra sidst jeg koblet sådan en pin fra i stikket.

profilbillede
Kommentér på:
Anlæg forstyrrer fejludlæsning

Annonce