{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Mikhail P
Mikhail P
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22

Bilen starter ikke {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg var ude og køre og der startede bilen fint. Men så skulle jeg tilbage og lige pludselig kan bilen ikke starte.
Når jeg sætter nøglen i og drejer kommer der lys både i instrumentbrættet og lygterne men, bilen starter ikke.
Der kommer ingen lyde hverken fra starteren eller fra relæet "klikke" lyde. Når jeg drejer nøglen hvor motoren skal starte kan jeg se at mine forlygter dæmper men der sker intet andet.
Nogen der kan fortælle mig hvad det skyldes?
Er det helt ny startemotor? Løs forbindelse? Eller er et relæ der er gået?
Har tjekket alle sikringer og de er fint.
Hjælp!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilen starter ikke
  • #1   27. jul 2019 Batteriet er dødt, prøv at sæt en lader på i en halv times tid, og se om det ikke hjælper smiley

• #2   28. jul 2019 Startspærren?

• #3   28. jul 2019 nok død starter

• Mikhail P
    Mikhail P Tilmeldt:
    jun 2019

#4   28. jul 2019 Det burde ikke være batteriet, målte det med multimeter her i sidste uge og der viste 12.4v når den ikke var tændt og 14.xx når den var. Den siger ingen lyde når jeg drejer nøglen, det tænker jeg den ville hvis batteriet var dårligt for havde lige kørt og stoppede i 5 min for at tale telefon og derefter kunne den ikke starte.

Hvordan og hvor tjekker jeg startspærren? smiley

• #5   28. jul 2019 Prøv at smide startkabler på og se om den starter uden problemer.
    Gør den det så er det dit batteri der er faldet sammen.

• Mikhail P
    Mikhail P Tilmeldt:
    jun 2019

#6   28. jul 2019 Det vil jeg prøve smiley
    Men jeg tænker at den vil sige lyde hvis batteriet er dårligt men den her siger ingen ting og den startede uden problemer, kørte i den i 5-7 min og slukkede og derefter kunne den slet ikke starte, den kunne dog skubbes igang hvilket jeg blev nød til at gøre.

• #7   28. jul 2019 Har prøvet det før og også med et helt nyt batteri.

At du kan skubbe den igang betyder at det ikke er startspærre der er problemet.

Startkabler giver svar på batteri / starter

• Mikhail P
    Mikhail P Tilmeldt:
    jun 2019

#8   28. jul 2019 Problem delvist løst.
    Jeg rensede mine nøgler for det smule snavs der nu sad på dem. Derefter prøvede jeg at starte den.
    Jeg kom frem til at, af en eller anden mærkelig grund, så skulle jeg trykke hårdere på nøglen i tændingen når jeg starter den. Den starter nu. smiley
    Kunne dog godt tænke mig at vide hvorfor den ændring er sket.

• #9   28. jul 2019 Kan godt hver slidt bundstykke

• #10   29. jul 2019 De stykker ned i bundstykket der skal røre hinanden er slidt, så er der ingen forbindelse, det bliver kun værre.

• Mikhail P
    Mikhail P Tilmeldt:
    jun 2019

#11   1. aug 2019 Tak. smiley Bundstykket. Er det noget der sidder i tændingen der hvor man propper nøglen ind?
    Og er der noget man kan gøre ud over at skifte det?
    Og er det dyrt at få skiftet? smiley

• #12   1. aug 2019 Det er væsentligt dyrere at få skiftet end selv at gøre det.
    Ja det sidder i bunden af låsen.
    Måske ikke det nemmeste job for en newbie.

• Mikhail P
    Mikhail P Tilmeldt:
    jun 2019

#13   1. aug 2019 Ja jeg så at man få sådanne et bundstykke til 100 kr.
    Og jeg har efterhånden lavet lidt af hvert på min bil så måske ikke helt newbie men lige det område med tændingslåsen, det har jeg ikke meget erfaring i smiley
    Men tænker at det er adskille-udskifte-samle igen og det kan jeg trods alt finde ud af smiley

Kommentér på:
Bilen starter ikke

Annonce