{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
24.928 visninger | Oprettet:

Jesper  A
Jesper A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

rensning af motor med additiver {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt mærke til, at flere og flere spørger på rensning af motor og/eller indsprøjtningssystemer, og der er mange der har en mening om emnet.

Jeg kan kun oplyse mine erfaringer med min Mercedes C220 CDI, som jeg købte direkte fra vognmanden. Bilen var i orden pæn og passet. Men motoren gik for at sige det rent ud af H... til. Ingen træk, langsom speeder respons og så knalede den vildt meget i dyserne.
Ny olie, luftfilter og alt der der hjalp ingen ting. Vores lokale Mercedes værksted mente den var kokset til, hvilket tilsyneladende kan være et problem på CDI motere.

En god bekendt havde op et tidspunkt set ejeren af Lindemann, som laver abcon produkter, rense en Mitsubishi GDI, fra noget der lignede en udslidt motor til noget der havde bedre udstødningsværdier end en ny.

Lidt skeptisk valgte jeg at følge rådet og købte en Instant Power og Diesel Boost, i T-Hansen forøvrigt. Et godt produkt bliver ikke ringe af at blive solgt i T-Hansen, som nogle herinde jo mener.

Nå, men den fik en hel flaske diesel boost og så tømte vi en Instant power diesel i indsugningen.
Jeg skal ikke kan svarer på om det var diesel boosten eller Instant Poweren, eller en kombination heraf, men FAKTUM er at bilen bilen trækker som en ny uden nævneværdig røgudvikling under selv hård acceleration.

Efterfølgende har den fået hele turen med deres renseprodukt i olie, efterfølgende aftapning og ny olie på med deres motorbehandlingsprodukt i. Umiddelbart var det svært at mærke en forskel i motoren, men efter en 500 til 1000 km, kunne jeg tydeligt hører forskel på motorstøjen. Min umiddelbare vurdering er, at støjen blev reduceret med 20 % plus en meget roligere tomgang. Så alt i alt et positivt møde med additivverdenen, på trods af adskillige advarsler om dit og dat.

I dag er bare glad for, at jeg valgte og prøve det af. Mit lokale Mercedes værksted har efterfølgende fortalt mig, at bruge deres produkter til blandt andet at forbedre gearskiftet på CHrysler Voyager manuelt gear og i bagtøj der begynder at "synge" på såvel jeep og mercedeser.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rensning af motor med additiver
  • #1   16. jan 2007 jeg har selv lige hældt abcon OSC og grøn-M i min 300k 1.3 efi'er.

glæder mig til et par km.. for at se om det virker.

overvejer også at hælde dyserens i, men jeg skifter motoren snart, så jeg ved sgu ikke helt .)

• #2   16. jan 2007 Det lyder sg godt.. Send mig gerne jeres erfaringer, Jesper og Tonni, for så giver jeg sg min V6'er den helt store tur, inkl. gearkassen.. Har ansøgt jer begge om venskab..

• #3   18. jan 2007 Jesper du skulle vel ikke være sælger for Abcon? Jeg har prøvet det på 3 biler nu uden eneste mærkbar forskel. En næsten ny bil (40.000 km service). En træt diesel og en anden træt benzin bil. Ingen af dem kørte mærkbart bedre. Eneste jeg har haft erfaringer med er blandt andet smokdoctors olie/dysserens som jeg syntes tager aflejringer i motoren. Det samme gælder da også abcons produkt. Men alt det med syngen fra motorlejer med mere har jeg ikke hørt nogen ændring i. Kan jo så være jeg har været uheldig smiley

• Jesper  A
    Jesper A Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   19. jan 2007 Nej, jeg er ikke sælger for abcon eller andre for den sags skyld. Jeg har stødt på produktet ved et tilfælde, gennem en bekendt som (også) havde gode erfaringer.

Det er ærgeligt, at du ikke har oplevet nogen umiddelbar effekt. Men du skriver det var på et par trætte biler, så måske skulle der lidt mere til end blot kemisk rensning og teflonbehandling. Jeg ved det ikke.

Men jeg har faktisk siden jeg skrev dette indlæg talt med en tidligere kollega som lige havde købt en C250TD fra 1997, og på min anbefaling gennemført det samme som jeg, Han havde problemer med støjende knastaksel. Det er væsentlig bedre i dag, men det er sikkert bare et tilfælde!

• #5   7. maj 2010 hvilket abcon produkt skal jeg købe til min golf gti 8v 1986, synes der er mange og vælge imellem.. mvh. Alexander!

Kommentér på:
rensning af motor med additiver

Annonce