{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.140 visninger | Oprettet:

P0300 og p0303 Astra {{forumTopicSubject}}

jeg har købt en Astra, som jeg mente jeg nemt kunne fixe da opel oftes, bare skal ha skriftet en tændspole så køre de igen.
Men men så nemt skulle de ikke være ?????
Så nu håber jeg der er en her inde der ved hvad det kan være galt ud over det er en opel ??

Det er en Astra 1.6 Z16XEP 2004

Hvor motor lampen tænder når man har kørt 5 min ca så kan jeg slette fejlen (p0300 og p0303)
Hvor efter den kan køre et stykke tid igen uden problemer, når bilen så er blive godt varm efter Ca 20 km begynder den at køre op og ned i tomgang.

Tænder jeg bilen når den er kold og lader den blive godt varm så er der ingen problemer før jeg begynder at køre en tur i den.

Har bemærket at når jeg køre med samme hastighed så siger den at langtids brændstof justering b1s1 er uden for norm.

Og Nogle gange ikke hele tiden ryger den også som en galt nok fordi der er overskud af benzin.

Bruger mobilscan tester.
Har også sat en kompressionstester på som var ens på alle 4 cyl.

Har enda forsøgt at bytte rundt på dyse 2 og 3 men ingen forskel gjorde det.

Håber virkelig der er nogle der kan komme med et forslag til dette problem ????
På forhånd tak ??

Føglene er skriftet:
Tændrør.
Tændspole.
Lambdasonde.
EGR ventil.
Temp føler.
Knast føler.
Krumtaps føler.
Luftmassemålen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P0300 og p0303 Astra
  • #2   2. aug 2019 Tandram er skriftet for 20000 siden

• #3   2. aug 2019 nu har du tjekke at ledningnet til tændspole og til den dyse på nummer 3 er i orden. Plus har du haft topdækslet taget af og tjekket at knasten ikke er slidt?. Plus målt benzin trykket er i orden. vis benzin filter eller benzin pumpen er slidt så kan det give de fejl. Og også tjekket at indsugning er tæt evt sprøjt motor start rundt om den. og se om den hæver omdrejninger vis den gør er den utæt et sted. prøv også at blokere vacum røret over til bremse forstærkeren da de kan blive utætte indvendig. og også give den fejl

• #4   2. aug 2019 Syntes jeg har gennemgået alle din ting men måske ikke grundigt nok, har do ikke haft dækslet af endnu da fejlen ikke virker som noget mekanisk da jeg næsten kan time hvornår fejlen opstår og kan slettes igen også kan man intet mærke på bilen ??

• #5   2. aug 2019 Det stadig en god idé at tjekke knasten ud. da det jo er nemt at tage det topdækslet af. for knasten skal skal ikke være meget slidt før den brokker sig. har du prøvet at blokere den vacuum slange fra indsugningen og over til bremse forstærkeren?. Og målt det benzin tryk ?

• #6   2. aug 2019 Har lige haft topdæksel af og knasterne ser fine ud, i morgen må jeg prøve vacuumslsngerne osv igen.
    Og finde en måde at måle benzin trykket på

• #7   2. aug 2019 prøv lige at tage stikket af til din luft mængde måler/lmm. Og kør en tur og se om den skaber sig. har været ude for engang også en Opel. hvor de fejl kom og alt var i orden. hvor det var den lmm der var tosset. også selv om det ikke melder fejl på den. Og det er et nemt forsøg at gøre.vis den køre mere normal uden det stik på så er fejlen der.

• #8   2. aug 2019 Luftmassemålen er helt ny, men det kan da godt være et forsøg værd at trille en tur med stikket af da det jo self og kan drille

• #9   2. aug 2019 kom også bare lige i tanke om det. Men ellers så gå alt det anden igennem når du har tid. plus prøv at måle ledningnettet fra tændspole. pa den nummer 3 og op til din ecu og det samme med dysen på den cylinder. for er der et brud/overgang der giver det også de fejl.

• #10   3. aug 2019 Mine bud er blandt det du har skiftet:(

• #11   10. aug 2019 Opfølgning:
    Da det var en bil jeg lige hade købt, hade jeg ikke kørt så langt i den da jeg købte bilen lige om hjørnet.
    Så jeg kørte en tur på Ca 60 km og da jeg kom efter 20 km ca til et lyskryds så begyndte bilen at helt tosset.
    Jeg kørte hjem ad igen hvor den meget hurtigt holde op med at ryge igen.
    Da jeg kom hjem trak jeg lige olie pinden og kunne se at den hade spist halvdelen af motorolien, kikke lige i indsugning som var fyldt med olie, så var sikker på den næsten kun kunne være olie tyvene så de er skriftet og bilen har nu kørt 32 km uden fejl. ???? ??

Så vil takke alle for ders input ????B)

Kommentér på:
P0300 og p0303 Astra

Annonce