{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Motorskift Astra F {{forumTopicSubject}}

Hej Kyndige mennesker.

Motoren er ved at være træt i min gamle astra f 1,6 med motorkode X16SZ
Har så set at en hugger har en 1,6 C16NZ på lager i nærheden.
Ville jeg bare kunne smide den i og bruge det eksisterende ledningsnet og gearkasse? Kan umiddelbart se at begge er monopoint indsprøjtning og laver det samme antal hk.
Dog er der en smule forskel i kompressionen på dem fra fabrikken.
Det jeg egentlig bare vil vide er, om den fungerer med nuværende motorstyring og gearkasse? Eller om jeg skal finde en med den eksakte motorkode?

Mvh Mark

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorskift Astra F
  • #1   2. aug 2019 Der er forskel, men det er to generationer af samme motor så de er grundlæggende ens. C16NZ opfylder dog en ældre Euro-norm og kører med fordelertænding. X16SZ har DIS-tænding. Du kan godt montere en C16NZ, men du skal bruge ledningsnet og styreboks også. Om det er lovligt må afhænge af årgang i forhold til forurening. - Det letteste vil nok være at finde en X16SZ, dem er der nu stadig en del af rundt omkring.

• #2   3. aug 2019 Kasper T

Tak for svar, gider bestemt ikke rode ved ledningsnet eller motor styring. Så må lede efter en anden.
    Andet spørgsmål. Kan se at der nogle steder står x16szr. Er det samme motor som x16sz?

Mvh Mark

• #3   3. aug 2019 God jagt:) Jeg må indrømme jeg ikke er helt så stærk i de nyere motorer, så jeg er faktisk usikker på hvad forskellen er mellem en SZ og en SZR. Men det ér en Family I motor og altså grundlæggende den samme. - Det vil ikke undre mig om det igen er noget Euro-norm (fis) og der derfor er forskel på følere, ledningsnet og styreboks her også. - Umiddelbart ser det ud til at holde stik ved en hurtig søgning, så det skal nok være en SZ du skal gå efter, hvis du vil have en enkel ombygning.

• #4   4. aug 2019 Kasper T

Tusind tak for hjælpen. Du har helt ret x16szr duer ikke den skal hedde x16sz.. må ud og jage..

Hvis du finder en med lav km som ikke har været skilt ad, så skriv lige. smiley

Mvh Mark

Kommentér på:
Motorskift Astra F

Annonce