Hvilken voks til maskinpolering? {{forumTopicSubject}}
Hej. Hvilken voks vil i anbefale til maskinpolering?
Jeg har netop investeret i en polermaskine men det voks jeg har (bla.a en standard turtle wax) er simpelthen ikke rigtig at bruge. Den tørrer ind lynhurtigt og jeg kan måske nå at lave 2 passes hvis jeg skal have en chance for at tørre efter uden jeg skal fjerne fastbrændt voks..
Når jeg ser videoer på tuben kører de 6 og 8 passes og det er tyde at voksen stadig er blød og nemt kan tørres af.
Så lad høre hvilke produkter polerfolket bruger ????
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.899
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.899
Jeg skal til at lave en sort BMW inden så længe som skal have en hårdere tur - der er jeg spændt på at se hvordan Rupes klarer den
jul 2006
Følger: 79 Følgere: 84 Biler: 7 Emner: 68 Svar: 854
Polering foregår med poler cremer med slibemiddel i, og beskyttelse foregår med håndkraft. (Tager ca. 15 min og give en hel bil)
Jeg bruger lidt af hvert.
Karma Care poler creme, hhv mellem og mellemgrov. alt efter bilens stand (Fin er ikke nødvendigt)
Poorboys EX-P Lakforsegler.
Natty's Paste wax sidste beskyttelse.
Natty's er selvføgelig en hård voks, og skal arbejdes med. men det er et rigtigt godt produkt.
Det der er med voks, og beskyttelse generelt er at "less is more" så længe den har fået ét lag, så kan du ikke ligge 2cm mere på og forvente det bliver bedre. så længe der er produkt på så er det rigeligt fint.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.522
Det kan man jo selvfølgeligt ikke jo, men man kan vælge en 3 i 1 løsning som eksempelvis
Menzerna One-Step Polish 3in1. Den har jeg selv anvendt med fin succes. Dog holder voks delen ikke specielt længe, men funger så til gengæld fint som erstatning for en mellem/fin poler creme.
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.379
Ellers har jeg menzerna P2500 som fungere fint som onestep på franske biler med blød lak. Bare man husker at rense puderne relativt tit, så slipper man for Micromarring eller hazing.
Men til smadret lak er det en P300-500 jeg bruger i menzerna, men har kun brugt den 1 gang da den virkelig tager fat og flytter noget lak.
Lige en ting til menzerna, brug den ikke sammen med mikrofiberpuder, det er noget være lort sammen. Så skal de være lavet til dem, ellers lad være. Taler af erfaring.
Til maskine voksning kan jeg anbefale meguaiars Microfiber finishing Wax, den fik jeg med i det kit jeg købte og den har været ganske fin.
Dog vil jeg sige at holdbarheden er bedre med en god forsegler (sealant) som Chemical Guys jet sealant eller andre mærkevarer der kun gør 1 ting. Et par timer efter kan du med god samvittighed smide en lækker voks på eller lign. Det får bilen til at ligne en million bagefter.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Tak for jeres lister med produkter ??
Jeg har prøvet at bestille rupes grøn og gul. Som jeg forstår det cutter det. Skal jeg så slutte af med en håndvoks eller?
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.522
Her er jeg helt vild med Soft99 12 month coat og deres Kings of Gloss.
Meget nemt at stå hjemme med.
Hvilken voks til maskinpolering?