11.911 visninger
|
Oprettet:
Brake system fault - Renault {{forumTopicSubject}}
Halløj
Min grand scenic 3 fra 2012 er begyndt at komme med denne fejl, i 15-60sec, uden mærkbar forskel.
Har haft tester på uden held
Væsken er i mellem max/min
Kommer forskellige tidspunkter(både ved start/tænding, midt på tur osv)
Nogen der kender til det?
Skal til mekanikeren igen i næste uge(det eneste hans tester ikke ville slette i første omgang var en bremsepære der var sprunget, som blev skiftet)
Mvh
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 582
Fejlen kan dog udlæses i protokol for p-bremsen.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.785
det startede lige før vi skulle på ferie sydpå og hos mekanikeren blev det kort undersøgt og fejlen slettet og alt så faktisk ok ud. han havde så heller ikke meget tid til det helt store tjeck, men han gav os thumps up til at trille sdpå, da det iflg fejlen var håndbremsen. på feriestedet kørte vi omkring det lokale renault værksted , vi skulle alligevel ha lavet service på bilen og de tjekkede det igennem og fandt intet , og der var heller ikke nogen fejl meddelelse, men de rensede og smurte bremsesystemet og alt virkede som det skulle. vi kørte så ca 1800 km derefter og på vej hjem fra ferie startede fejlen igen, men da der på intet tidspunkt var noget at mærke overhovedet kørte vi de sidste 300 km hjem,
få dage efter røg bilen på værksted og der bad jeg dem så gå grundigere til værks og de fandt så hurtigt fejlen, det var nu osse nemt at se, for den ene bageste bremseskive lignede noget der havde været i krig, trods den kun havde kørt 12000 km. så der måtte nye skiver, nye kaliberer osv på og siden hen har der intet været.
et eller andet sted er det vel osse ok at kaliberen blev udskiftet, efter 250.000 km
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 172
Mit er kommet efter service eftersyn(hvor de også har renset bremser)
Men vil da give jeres forslag til værkstedet:)
Brake system fault - Renault