{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Overdrevet benzin forbrug {{forumTopicSubject}}

Hey BG,

har kørt et par tanke nu snart i Nissan'en og jeg kører temmelig pænt. Overholder hastigheder, og på motorvej når jeg ska i skole ligger jeg på 90-100 km/t hele vejen, og trykker ik rigtig til den. Da jeg så sku tanke den igen, opdager jeg at jeg kun har kørt 8.39 km pr liter, fyldte 53 liter på og havde kørt 445 km. Bilen er helt std og er opgivet til 10.9 km/l. Mine kammerater kører cirka 10-11 km literen i deres 200sx'ere og det er vel og mærke med 250+ hk.

Men min ene kammerat snakkede noget om at motorstyringen måske ku køre på noget nødprogram, hvor den bruger en del benno. Der var en anden 200sx'er der brugte en hel del benno også, og det fik de lavet.

Nogen der kender til noget med det "nødprogram" der? Eller er det bar en and? Vil virkelig gerne finde svar på det, for koster satme gryn og køre i den nu

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overdrevet benzin forbrug
  • #1   27. jan 2007 jeg troede fandme jeg var gået hen og blevet den eneste, men min 406 har samme problem..

jeg fik så to forskellige svar

pågrund af det er hundekoldt :S

eller også er der en lamdasonde som skal skiftes det er den der bedømmer hvor meget benz din bil skal forbrændre osv

• #2   27. jan 2007 Nogle røde lamper der lyser?? Evt. kør ud og få den læst igennem for fejl.. Kan være en lambdasonde eller lign. der ikke virker som den skal.

• #3   27. jan 2007 slæk lidt på højrefod... hvis der var noget galt ville den køre kortere på literen, men ellers er det vel lambdasonden den er gal med smiley

• #4   28. jan 2007 Eftersom jeg hver dag kører 90 km/t i indersporet på motorvejen 30 km hver vej, så mener jeg ik jeg har en tung fod. Der ER et problem, det er helt 100. Ska bar finde ud af hvad det er. Men vil lige tjekke op på Lambdasonden

• #5   28. jan 2007 Hvis man kører med en bil der bare giver lidt lyd har man det tit med lige at dappe på speederen. Kender det selv. Smed K&N på volvoen og den gik fra 15 km/l til 11-12 km/l. Så det ryger af igen så snart jeg har fået lappet udstødningen sammen igen.

• #6   28. jan 2007 Der er også den mulighed at det er din bankesensor der sætter tændingen tilbage = dårlig økonomi og forringet trækkraft under 3000 omd. dette kan udløses af flere grunde, dårlig benzinkvalitet, defekt sensor m.m. få læst fejlkoderne ud på den. er det bankesensor skal du få en kode 34

• #7   28. jan 2007 "nødprogram"
    Som aktiveres vis en eller flere af måler udstyret, er def. eller vis der er en løs forbindelse.

Har prøve men løse forbindelser på min Cherry turbo EFI
    Hvad er det for en ECU du har, for man kan læse på den vis der er noget galdt men skal først vide hvad det er for en

• #8   28. jan 2007 This is a generic list of Nissan Fault Codes. (looks like they use the same basic ECU in most models). Not all codes will be reported by all models

Code Meaning
    11 Camshaft Position Sensor
    12 Air Flow Meter
    13 Coolant Temperature Sensor
    14 Vehicle Speed Sensor
    21 Ignition Signal
    25 IACV - AAC Valve
    26 Boost Pressure Sensor
    31 ECM Fault
    32 Exhaust Gas Recirculation System
    33 Front EGO Sensor (O2-1 Sensor)
    34 Knock Sensor
    35 EGR Temperature Sensor
    36 EGR BPT Valve
    37 Closed Loop System
    41 Intake Air Temperature Sensor
    43 Throttle Position Sensor
    54 Signal from Auto Transmission
    55 Other Malfunction. CONSULT Terminal Required
    63 Cylinder 6 Misfire (?)
    64 Cylinder 5 Misfire (?)
    65 Cylinder 4 Misfire
    66 Cylinder 3 Misfire
    67 Cylinder 2 Misfire
    68 Cylinder 1 Misfire
    71 Random Misfire
    72 TW Catalyst System
    76 Fuel Injection System
    77 Rear EGO Sensor (O2-2)
    82 Crank Position Sensor
    84 Automatic Transmission Diagnostic Comms Line
    95 Crank Position Cog
    98 Coolant Temperature Sensor
    103 Park/Neutral Switch
    105 EGR Solenoid
    111 Inhibitor Switch
    112 Automatic Transmission Speed Sensor
    113 Automatic Transmission 1st Signal
    114 Automatic Transmission 2nd Signal
    115 Automatic Transmission 3rd Signal
    116 Automatic Transmission 4th Signal
    118 Automatic Transmission Shift Solenoid Valve A
    121 Automatic Transmission Shift Solenoid Valve B
    123 Automatic Transmission Overrun Clutch Solenoid Valve
    124 Automatic Transmission TOR Conv Solenoid Valve
    125 Automatic Transmission Line Pressure Solenoid
    126 Automatic Transmission Throttle Position Sensor
    127 Automatic Transmission Engine Speed Signal
    128 Automatic Transmission Fluid Temperature Sensor

• #9   28. jan 2007 How do I get the diagnostic codes from the ECU?
    Firstly, locate the CONSULT connector. It is in the driver's side foot-well fuse compartment (the socket at the bottom on RHD cars). With the engine OFF, bridge the two pins on the top row on the right (or nearest the door is another way to put it). Now, watch the "Check Engine" light (MIL) as you start the car. There are two kinds of "flashes" and two kinds of "gaps"

Long Flash - 0.6 seconds on (the first digit)
    Short Flash - 0.3 seconds on (the second digit)
    Long Gap - 2.1 seconds off (used between codes)
    Short Gap - 0.9 seconds off (used between digits)

So, there are two digits in each code. Count the long flashes, then the short flashes (only count how many times the light is ON) and you'll have a 2 digit code. These codes are covered in the service manual.

Kommentér på:
Overdrevet benzin forbrug

Annonce