E36 motor skift {{forumTopicSubject}}
Hej jeg skal til at lave et engine swap i min e36 og det er første gang jeg skal prøve sådan noget, så ville høre om der var nogen som har prøvet det før og som har nogen tips inden jeg smider mig ud i det
Tror det var en 316 motor som sad i den og den nye motor som skal i den er en 165hk volvo b230ft motor
Tak på forhånd:)
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Hvis du har en komplet motor magen til den gamle, så er det bare at pille det store motorstik fra, og sætte til igen, så snart den er i, så er der kun generator, starter og brændstof du skal tænke over
Hvis du går fra 4 til 6 ben, så husk at du ikke kan nøjes med at skifte motoren, der skal noget mere arbejde til
jan 2019
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Det er en stor ombygning du skal igang med, og vil foreslå at du kigger på svenske forums, da der er et par modige svenskere, som har lavet denne ombygning
Men står med et stort spørgsmål, og det er : Hvorfor?
jan 2019
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
Jamen det vil jeg prøve, kender du nogen af de sider???
Bilen skal indtil videre bruges til rookie drift, og jeg har ikke lige det helt store budget, jeg manglede så en motor hvilke min kammerat så havde som jeg måtte få da han er igang med at bygge en 940 om til drift da han vil have en større motor i den
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.263
Der er mange ting som formentligt skal tilpasses, motor beslag, udstødning etc.
Indrømmeligt vil begge dele nok være nødvendige med en bmw 6 cyl, men det var den rute jeg ville tage, især til første forsøg.
E36 motor skift