Regnsensor Citroen C5 3.0 model 1 {{forumTopicSubject}}
Hej
Regnsensoren virker ikke, lige siden jeg har købt bilen brugt, har indstillingen Auto kun virket som interval visker. Ca hvert 3 - 4 sekund.
I midter displayet vises heller ikke at funktionen autonatisk wiper er aktiv når auto er sat på.
Har haft spejlet nede og alt ser ud til at være OK, der er også indbygget nedblænde funktion, som lyser når den er aktiv. Men regnsensoren virker dog ikke. Men åbenbart er der strøm op til systemet under spejlet.
Glarmesteren ved ikke hvorfor, men siger dog at selve foden af elektronikken ikke ser ud til at være tæt nok på ruden, men har foreslået at jeg undersøger hvorfor autofunktionen ikke ser ud til at virke men at den kun virker som interval. Spørgsmålet er: Er det pga en fejl eller er det fordi selve regnsensoren er slået fra - eller fordi foden af elektronikken på ruden ikke er tæt nok på ruden.
Ruden er med regnsensor felt.
Hvad er Jeres bud på fejlen?
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.063
og har du haft en tester på og se om den kan fortælle noget om regnsensor.
evt kalibrer eller kode den på ny
i sær hvis ruden er skiftet, skal den tit kalibrers.
apr 2018
Følger: 24 Følgere: 62 Emner: 38 Svar: 58
okt 2009
Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
apr 2018
okt 2009
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
okt 2009
Selv så noget som eftermonteret fartpilot, der vælger de en montere et kit med styreboks der bliver loddet på motorstyringen, til den nette sum af 4-5000kr, fremfor bare at monter original fartpilot arm (700kr) og aktivering med "tester".
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
apr 2018
Technicar løste problemet. De satte en tester på og nulstillede nogle fejl der var opstået ved vunduesviskeren.
Så kunne den køre automatisk igen. Så kørte jeg over til Bilglas som satte en ny regnsensor pude i. Nu virker den perfekt. Herligt i det her vejr at der er liv i den igen.
Til alle her - MANGE TAK FOR JERES BIDRAG. Rigtig god week-end.
Regnsensor Citroen C5 3.0 model 1