{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Regnsensor Citroen C5 3.0 model 1 {{forumTopicSubject}}

Hej

Regnsensoren virker ikke, lige siden jeg har købt bilen brugt, har indstillingen Auto kun virket som interval visker. Ca hvert 3 - 4 sekund.
I midter displayet vises heller ikke at funktionen autonatisk wiper er aktiv når auto er sat på.

Har haft spejlet nede og alt ser ud til at være OK, der er også indbygget nedblænde funktion, som lyser når den er aktiv. Men regnsensoren virker dog ikke. Men åbenbart er der strøm op til systemet under spejlet.

Glarmesteren ved ikke hvorfor, men siger dog at selve foden af elektronikken ikke ser ud til at være tæt nok på ruden, men har foreslået at jeg undersøger hvorfor autofunktionen ikke ser ud til at virke men at den kun virker som interval. Spørgsmålet er: Er det pga en fejl eller er det fordi selve regnsensoren er slået fra - eller fordi foden af elektronikken på ruden ikke er tæt nok på ruden.
Ruden er med regnsensor felt.

Hvad er Jeres bud på fejlen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regnsensor Citroen C5 3.0 model 1
  • #1   3. okt 2019 har bilen fået skiftet forrude.
    og har du haft en tester på og se om den kan fortælle noget om regnsensor.

evt kalibrer eller kode den på ny
    i sær hvis ruden er skiftet, skal den tit kalibrers.

• #3   3. okt 2019 Glasgruppen siger at det er nødvendigt at skifte sensorpuden så der er kontakt til ruden 100%. Det de ikke kan lide er at når jeg jeg sætter viskeren til auto at det ikke kommet op i displayet. Min ven som har samme C5 model 1 men en 2.0 kommer det op i displayet når man aktivere auto på vippearmen. Samtidig siger de at man kalibre kun når det handler om kamera.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #4   3. okt 2019 Det skal aktiveres med tester, før du får regnsensoren til at virke.

• #5   5. okt 2019 Tak til alle for svar. Har tal talt med Citroen - de vidste ikke om det løste problemet med en tester. Vaske vaske hænder det kun jo være mange problemer men 500 kr for testeren kende de godtO.o

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#6   5. okt 2019 Vi er mange i det danske land, der har kina cloner, som kan finde ud af at bruge testeren, forhandleren kan nemlig kun finde ud af at læse fejlkoder ud. smiley

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #7   5. okt 2019 Hvad er da det for noget bavl at lukke ud? Kører man på et autoriseret værksted, så burde de nemt kunne en del mere end bare at læse fejlkoder ud. Jeg ved ikke om der findes Citroën grupper på bilgalleri, men der findes både citronik og en anden hjemmeside som også har et godt og bredt forum.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#8   7. okt 2019 Det er skam ikke noget bavl, har hjulpet adskillige hvor Citroen og Peugeot tydeligvis ikke har haft kompetencerne, til at bruge testeren til andet end hvad der står i deres arbejdsmanual.
    Selv så noget som eftermonteret fartpilot, der vælger de en montere et kit med styreboks der bliver loddet på motorstyringen, til den nette sum af 4-5000kr, fremfor bare at monter original fartpilot arm (700kr) og aktivering med "tester".

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #9   11. okt 2019 Det lyder ufatteligt.

• #10   11. okt 2019 Hej allesammen. Fejlen er nu rettet

Technicar løste problemet. De satte en tester på og nulstillede nogle fejl der var opstået ved vunduesviskeren.
    Så kunne den køre automatisk igen. Så kørte jeg over til Bilglas som satte en ny regnsensor pude i. Nu virker den perfekt. Herligt i det her vejr at der er liv i den igen.
    Til alle her - MANGE TAK FOR JERES BIDRAG. Rigtig god week-end.

Kommentér på:
Regnsensor Citroen C5 3.0 model 1

Annonce