mazda 5 (motor rf7j) 148 hk diesel {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har overtaget denne bil som melder fejl på partikelfilter og går i nødprogram.
Det er en 2.0 diesel og jeg har kunne læse mig frem til at de har nogle kontruktionsfejl som gør at den blander diesel i motorolien? Nogle der kan forklare det problem?
Skorstensgård har skiftet først dpf og der efter diff. tryksensor uden held. Og foreslår nu at frakode diff.tryksensoren og "udhule" dpf, hvilket jeg synes er useriøst.
Skorstensgård mener samtidig at i og med de normalt blander diesel/motorolie (og oliestanden dermed stiger stille og roligt) at denne bil må bruge olie fordi oliestanden ikke er for høj på denne bil. Og på grund af det høje olieforbrug ødelægger dpf. Er der noget hold i det?
Er her nogle mazda genier som kan forklare hvilke skavanker denne motor rent faktisk har og evt. hvad fejlen kan være?
Mvh Nikolaj
jun 2009
Følger: 24 Følgere: 59 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 29
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 582
Visse eftermarkeds partikelfiltre fungere ikke optimalt med Mazda's system, så olien tilstopper filteret. Dyser og turbo skal også spille 100%.
Har selv reddet nogle af disse biler, har også måtte opgive et par gange.
Held og lykke.
jun 2009
Følger: 24 Følgere: 59 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 29
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 582
Håber det giver mening.
jun 2009
Følger: 24 Følgere: 59 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 29
mazda 5 (motor rf7j) 148 hk diesel