Bmw 530 e60 start problem {{forumTopicSubject}}
Halløjsa
Har fået mig en e60'er. Den har til tider problemer med at starte. Hvis jeg ik har brugt bilen i flere timer starter den med det sammen, hvis jeg så slukker den, og tænder med det samme springer den også igang, men hvis jeg nu venter 15min, så vil den overhovet ikke starte, starteren virker fint nok, da den prøver ihærdigt. Hvis så jeg venter yderligere 30min, så starter den uden problem igen
Så min spørgsmål er, tror i at det er generatoren eller diesel pumpen som er færdig, eller noget helt tredje?
Vil gerne høre hvis i har prøvet lignende
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
Det var en dyse der var gået.
Hvis den var kørt varm.. så stod den også nogen gange lidt underligt i tomgang. (kun hvis den havde stået i tomgang i længere tid)
Hvis du slukket den, når den var varm.. kunne man nogen gange næsten ikke starte den.. (den lavede ikke engang en lille prut eller noget)
Fik den startet ved at tage nøglen ud og låse bilen.. hvor efter man måske kunne være heldig at få startet den.
Men den startet ALDTID når motoren var kold.
Få testet dine dyse (leak test)
Tror måske problemet opstår, fordi den ikke kan opbygge et tilfredsstillende rail tryk (grundet dysen er utæt).. hvis ikke dette tryk er opnået vil den ikke starte. (derfor den ikke laver en eneste prut, når den prøver at starte)
Men det er bare en teori jeg har..
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 21 Svar: 96
Bmw 530 e60 start problem