{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.007 visninger | Oprettet:

omdrejningsbegrænsning i Mercedes benz {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har et problem har en Mercedes Benz c220 D fra 2016 som har en begrænsning i sig

*Bilen har kørt taxa førhen*
Når man starter bilen på kold motor start så har du 5 min at køre i inden at begrænseren rammer
Og så snart den rammer så kommer omdrejningstælleren ikke over 3000 omdrejninger om du trykker bund eller ikke, kan tydeligt mærke at den godt vil trække og bare vil fremaf fordi når jeg selv skifter gear manuelt så rykker den mig fremad lige indtil den kommer tæt på de 3000 omdrejninger igen-.-
Og når begrænseren bliver slået til så tager den meget længe om at skifte gear også, altså den køre helt ud til 3000 inden den skifter
Hvad kan det være og kan det være at der bare er noget som skal pilles af da de fleste taxa,er plejer og have den her begrænser??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  omdrejningsbegrænsning i Mercedes benz
  • #1   14. dec 2019 Har aldrig set nogen taxier have en omdrejning begrænser på nogen af dem. den eneste begrænser jeg har set på nogen tysk bil er de er begrænset til Max 250 km i timen. men må mere sige det lyder din bil køre nødsystem. så bliver den nemlig begrænset til Max 3000 omdrejninger.og automatgear kan begynde at skiftet langsom,vis ikke det bliver fast i et gear. så der er fejl på motor eller gear få sat en tester på den og få den udlæst for fejl. og evt tjek live data med tester for at se alt ser ok ud.

• #2   14. dec 2019 Taxaer er ikke begrænset på nogen måde. Som Freeway siger, så går din bil i nødprogram/Limp Mode. Kør på værksted og få udlæst fejl, så finder du nok ud af hvad bilen fejler smiley

• #3   14. dec 2019 Nødprogram,
    Og nu det er en stjernebil, så kig om bolte til manifold er knækket, eller om indsugningsspjældene er hoppet af.

• #4   14. dec 2019 Det får jeg så lige tjekket her på mandag,
    Jeg har kørt med bilen hele dagen idag fra kl 16 af og den har været normal idag “indtil videre”
    Altså den trækker som den skal og alt fungere fint?
    Hmm????

• #5   15. dec 2019 Der kan være mange ting der gør det. Men der er en fejl et eller andet sted.
    Nogle taxa'er er begrænset.
    Eksempel kender jeg en vognmand hans biler sender en besked nå den passere 140km/t så han kan se hvilke chaufføren han skal af med. Ligesom han hiver data ret ofte fra bilerne for at se hvordan chaufføren de køre, nogle af hans chauffør køre 16km/l andre køre 10 i samme bil,

det er muligt at begrænse de nyere til hvad man vil. Mener der er Aarsleff's biler der er begrænset til 120..

• Lars A
    Lars A Tilmeldt:
    sep 2022

Svar: 1
    #6   10. sep 2022 Hej Hassan.
    Fandt du ud af problemet?
    Jeg har samme problem med omdrejningsbegrænsning ved 3000. Jeg har haft bilen til aflæsning, men der var ingen fejl at aflæse. Problemet optræder lidt som du beskriver, kan køre en hel dag uden problemet, og så dukker det pludselig op igen.

• #7   10. sep 2022 Lars A
    Du skal nok ikke holde vejret til du får et svar fra trådstarter for sidst han var online var 12. jun 2020

Kommentér på:
omdrejningsbegrænsning i Mercedes benz

Annonce