{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  0.9 TCe motor holdbarhed erfaring?
  • #1   15. dec 2019 De døjede med kæderne, men ved ikke om de har fået styr på det.
    Har skiftet en motor der havde kørt 93000 med knækket kæde.

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 196
    #2   15. dec 2019 Kæden er blevet en del der skal udskiftes i følge deres service skema, hvis jeg ikke husker helt forkert.. Pga de døjer med dem..
    Og skal ske omkring 100-120000km (Eller når det larmer)
    Kæde, styr, hjul og hvad der ellers lige kommer skal skiftes.
    Det er vidst så vidt ikke selve kæden, men deres takthjul som giver op

Mine forældre fik skiftet på deres i sommer, og de fik tilbud fra flere inkl Ejner Hessel, og det var kun den lokale som kunne gøre det billigere end Hessel (Nok pga noget god vennerabat da jeg har arbejdet der)
    Og tilbuddene lød omkring de 11 plus minus, da der går en del tid i det, og delene ik er gratis.

Ps. Hessel var de billigste ellers, også billigere end Skorstensgaard...

• #3   16. dec 2019 Det var godt nok dyrt, en ny motor koster 14000+m smiley

• #4   16. dec 2019 #3 hvad render prisen så op i når bilen er Køreklar igen, alt skal jo flyttes over på ny motor

• #5   16. dec 2019 Rigtigt, men det tager en dags tid, så det render ikke meget over at 20.
    Jrg siger heller ikke det er billigere, blot at det er dyrt hvis kædeskift koster så meget kontra hvad resten koster smiley

• #6   16. dec 2019 Men udover kæden, der ikke holder evigt, er det så ellers en holdbar motor?

• #7   16. dec 2019 Bortset fra det der er nævnt i tråden omkring kæden. Så er der ingen problemer med den motor 0,9 TCe. Du skal jo selvfølgelig overholde olieskift, og bruge det rigtige olie til bilen, der anbefales af Renault.
    https://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1340635-renault_clio_st_0_9_tce_motor

• #8   17. dec 2019 Ok
    Tak for svar.

Hvordan er fords 1,0 ecoboost motor så til sammenligning?
    Er den også ok, jeg kan læse lidt blandet om den på forum, men det er mest gamle indlæg.

• #9   17. dec 2019 De døjer så led tandremen der kører i oliebad inde i motoren. De smuldrer og sætter sig i oliesien = motor havari smiley

• #10   18. dec 2019 #9
    Det er kun hvis du ikke kommer det rigtige olie på overholder du service og div så kører den rigtig godt .

Simon kig på ford fiesta forumet på facebook der er rigtige mange oplysninger om ecoboost motoren.

profilbillede
  • #11   18. dec 2019 #10
    Det vil jeg lige kigge lidt nærmere på.

Tandremmen i olie bad, hvad skal man regne med skift af tandrem koster på den model?

Jeg kunne frygte det var noget dyrere pga den opbygning?

• #12   19. dec 2019 Det koster ca 20 kilo men overholder du service samt rigtig olie skal den ikke skiftes før 240000km

Kommentér på:
0.9 TCe motor holdbarhed erfaring?

Annonce