{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Stik til selestrammer {{forumTopicSubject}}

For at gøre det kort.
Problemet drejer sig om en selestrammer i en Volvo S60 2,4 fra 2001. Airbaggen lampen lyser pga. der ingen forbindelse er til selestrammeren i dørstolpen.

Jeg har fået en mekaniker til at lede efter fejlen, og fik at vide jeg skulle skifte selestrammeren. Den er derfor skiftet, men fejlen kunne stadig ikke slettes. Herefter fik jeg at vide, at stikket var defekt, så det er nu skiftet to gange, stadig uden held.
Jeg er en lille smule kritisk, da den pågældende mekaniker ikke kunne fortælle hvad de forskellige komponenter i stikket er, og derfor kan han heller ikke sige, hvad der ikke virker. Derudover kan jeg ikke få at vide hvilken ledning der er hvad. Og det med strøm er på ingen måde min stærkeste side.

Stikket kan ikke skaffes separat fra nyt, medmindre jeg skaffer et ledningsnet til bilen, og det jo en ældre bil, som har tilbagelagt en del kilometer, og jeg har allerede været ved huggeren to gange for at finde to stik, som i forvejen er noget besværlige at støve op.

Så et lidt langt ude spørgsmål. Men kunne der være nogle herinde, som har haft lignende problemer og kender nogle, som rent faktisk kan måle stikket igennem og fortælle mig, hvad der præcis er galt?
Eller for den sags skyld måle systemet igennem på bilen. For jeg er snart ved at være træt af at prøve forgæves, og samtidig ikke vide hvad jeg skal gøre.

Jeg takker på forhånd smiley

Med venlig hilsen
Cecilie Tagesen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stik til selestrammer
  • #1   19. dec 2019 klip stikket af træk krympeflex på og lodde de ledninger sammen,så varm det krympeflex bagefter. så har du ikke det problem igen med det stik. Det har jeg tit gjort ved stik som det eller stik til under sædet,med dårlig forbindelse til airbag eller sele holder/strammer.

• #2   6. jan 2020 Hej Freeway. Jeg ville hellere end gerne klippe stikket af, men problemet er bare at stikket er koblet på denne her i dørstolpen (se vedhæftet). Så jeg har ikke rigtig mulighed for at samle ledningerne med en lodning, da der på selestrammeren er to poler, som stikket skal klikkes på.

Så skal jeg lodde ledningerne på de to poler i selestrammeren, men her er jeg igen lidt påpasselig da der sidder nogle komponenter i stikket, som jeg ikke helt ved hvad gør.

profilbillede
Kommentér på:
Stik til selestrammer

Annonce