{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.467 visninger | Oprettet:

Jacob M
Jacob M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

For meget olie på S-max?! {{forumTopicSubject}}

Til vores rædsel opdagede vi for 3 uger siden, at vi næsten havde kørt vores s-max fra 2011 helt tør for olie. Vi fik fyldt en 3 liter på og den stod lige under max, når vi målte.

1 uge efter og en 200 km tjekkede vi igen, hvor den ca stod samme sted. 1 uge efter og en 400 km var den dog pludselig under, vi fyldte derfor ca 1 liter på og det så umiddelbart fint ud. Da vi holdt i et lyskryds lugtede der pludselig af benzin, og da jeg tjekkede olien kunne det godt ligne, at den var over (tjekkede ca 2 timer efter sidste kørsel og motoren var stadig lidt varm).

Nu har jeg så tjekket igen, og er i tvivl om det betyder noget, at der er olie på "oversiden" af målepinden (se billede), når det ellers ligner at den er imellem min og max?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For meget olie på S-max?!
  • #1   27. dec 2019 vis den er begyndt at bruge så meget olie. så der da noget helt galt har i tjekket for utætheder?'. ellers vis i ikke selv kan så kør på et værksted og få den tjekket ud. for det ikke ok at den æder så meget,så der noget der er helt galt. Men vis i kan selv så prøv at gå den igennem for utætheder. evt tag tændrøren op og se om nogen af dem brænder olie.vis den brænder olie er det dårlige olie ringe. eller noget med topstykket toppakning der er flækket gået.

• Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    dec 2019

#2   27. dec 2019 Mange tak for hurtigt svar, ja det var også vores tanke. Og da vi begge er "kontornussere", så har vi desværre ikke så stor en viden /teknisk kunnen, så vi må nok have nogen proffesionelle til at kigge på den. Men hvad tænker du ift. biledet? Er der for meget på, når der er olie man kan se olien over? Men den ellers er imellem min og Max?

• #3   27. dec 2019 og til den olie pind der. der er lidt overfyldt olie på. Men det ikke meget og med det forbrug skulle det ikke gøre noget. Men næste gang når den har brugt det olie så fyld på til Max kun.

• #4   27. dec 2019 prøv lige at tøre olie pinden af og så prøv at måle igen. og se om det ikke er nemmer at se hvor den er fyldt til. nu når I tjekker olie så tag den op og tør den af med en klud og så mål der efter. så det nemmer at se hvor den står olie.

• Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    dec 2019

#5   27. dec 2019 Men der er altså så for meget olie på? For spørgsmålet er så, om vi målte forkert sidste gang vi fyldte på. Men når der er olie over max, så er der for meget? Selvom den på selve min max området ligger lige under max?

• Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    dec 2019

#6   27. dec 2019 Jeg prøvede en 3 gange, og den ser sådan ud hver gang. Hvilket jeg netop synes er mærkeligt

• #7   27. dec 2019 så tyder det også på der er lidt for meget på den. Men det er ikke meget så bare kør og så hold øje med det. for som sagt med det forbrug skal den nok komme til at passe. og så derefter kun fyld på til Max i det hak. Men tag og fyld/tjekke det om morgen mens bilen er kold så det nemmer og se. plus alt olie er i bunden da det er løben ned. Det gør jeg altid selv så man ved det man ser er det der er på motoren.

• Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    dec 2019

#8   27. dec 2019 Perfekt mange tak for svar og din tid. Men bare lige for prins Knud, så er der for meget olie på ift. det billede jeg sendte?

• #9   27. dec 2019 Ja i hvert fald hvad jeg kan se så du skal ikke hælde mere på den. men tag og mål den i morgen tidlig igen,når den er helt kold efter den har stået natten over.

• #11   27. dec 2019 Pind op, tør af, pind ned, pind op, aflæs stand, pind ned, fyld på hvis den er under top mærket.
    Som jeg ser det er den nede i midten, det kunne tyde på at der mangler en halv liter, men prøv med det halve først.
    Husk den skal holde på VANDRET grund for at få en korrekt aflæsning.

Kommentér på:
For meget olie på S-max?!

Annonce