4.275 visninger
|
Oprettet:
Kontrollere tandstang for slør, hvordan? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har opdaget at der er en smule slør i forhjulene på min bil. Hvis et forhjul løftes fra jorden, kan forhjulet vrikkes fra side til side og et svagt "klonk" kan høres og mærkes.
Op/ned er der ingenting, bærekugler og hjullejer er derfor udelukket.
Jeg tænker det er en af de inderste styrekugler, men hvordan kan jeg undersøge om det i stedet er tandstangen?
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.063
kan man få en til at rykker fra side til side, så man kan mærke slør.
den anden mærker efter, hvor den giver sig
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
På min bil (LR Freelander 1) sidder tandstangen lidt svært tilgængeligt.
Jeg mistænker tandstangen fordi det ser ud til at styrestangen følger hjulets bevægelser, men det er ikke let at se midt inde under bilen.
Men når det ene hjul står på jorden og det andet er løftet, kan slør i hjulet så overhovedet skyldes tandstangen. Jeg tænker at det punkt på tandstangen hvor styrestængerne er boltet fast vel er massivt og tandstangen derfor ingen rolle spiller, når jeg mærker efter slør mellem de to forhjul?
Dvs. at selvom tandstangen var slidt, ville det først opdages når jeg kigger efter om hjulene følger rattet?
Det var bare en tanke jeg fik og jeg kan sagtens tage fejl.
Er det for i øvrigt en større opgave at skifte tandstangen, jeg kan se en brugt fra UK inkl. sporestænger og styrekugler koster under 600 kr. leveret med garanti.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.063
for og være sikker
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 312
Jeg kender ikke en Freelander, men hvis du kan finde ud af at skrue og være omhyggelig med at skille ad og samle, så kan det vel godt lade sig gøre, du skal bare have det sporet bagefter.
maj 2014
Følger: 8 Følgere: 4 Svar: 2
nov 2016
nov 2016
Kontrollere tandstang for slør, hvordan?