{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.275 visninger | Oprettet:

Kontrollere tandstang for slør, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har opdaget at der er en smule slør i forhjulene på min bil. Hvis et forhjul løftes fra jorden, kan forhjulet vrikkes fra side til side og et svagt "klonk" kan høres og mærkes.
Op/ned er der ingenting, bærekugler og hjullejer er derfor udelukket.

Jeg tænker det er en af de inderste styrekugler, men hvordan kan jeg undersøge om det i stedet er tandstangen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontrollere tandstang for slør, hvordan?
  • #1   15. jan 2020 tag tandstang machete af bare ved at løsne den på tandstang,og rykke den ud. Og så kan du hurtig se om det er selve tandstangen der er slidt op i huset. eller om det kun er styre stangen der er slør i.

• #2   15. jan 2020 hvis man er 2 mand.
    kan man få en til at rykker fra side til side, så man kan mærke slør.

den anden mærker efter, hvor den giver sig

• #3   15. jan 2020 Findes der ikke en metode til at kontrollere den på, uden at skulle mærke direkte på tandstangen?
    På min bil (LR Freelander 1) sidder tandstangen lidt svært tilgængeligt.
    Jeg mistænker tandstangen fordi det ser ud til at styrestangen følger hjulets bevægelser, men det er ikke let at se midt inde under bilen.

Men når det ene hjul står på jorden og det andet er løftet, kan slør i hjulet så overhovedet skyldes tandstangen. Jeg tænker at det punkt på tandstangen hvor styrestængerne er boltet fast vel er massivt og tandstangen derfor ingen rolle spiller, når jeg mærker efter slør mellem de to forhjul?
    Dvs. at selvom tandstangen var slidt, ville det først opdages når jeg kigger efter om hjulene følger rattet?

Det var bare en tanke jeg fik og jeg kan sagtens tage fejl.

Er det for i øvrigt en større opgave at skifte tandstangen, jeg kan se en brugt fra UK inkl. sporestænger og styrekugler koster under 600 kr. leveret med garanti.

• #4   15. jan 2020 vi gør det altid med begge forhjul løftet. og er vi i tvivl er vi 2 mand
    for og være sikker

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 312
    #5   15. jan 2020 Hvis tandstangen er slidt, kan sløret jo godt være inde i tandstangen - altså modsat ende som din styrekugle, der sidder som regel noget nylon derinde i et kuglehoved.
    Jeg kender ikke en Freelander, men hvis du kan finde ud af at skrue og være omhyggelig med at skille ad og samle, så kan det vel godt lade sig gøre, du skal bare have det sporet bagefter.

• #6   14. feb 2020 Har ca 2-3 cm slør på rattet i min mercedes 230 benzin kan det fjernes evnt i styrehus?

• #7   14. feb 2020 når det er det gamle model med styr hus. Så er der en skrue med en møtrik på. Du løsener den møtrik og skruer skruen lidt ind. Det fjerner sløret i rattet lidt. Du kan mærke vis du strammer den for meget da drejning af rattet, bliver hård og bliver det det så løsner du det lidt igen. ind til det går frit igen. Men der vil altid være lidt slør i biler med alm styre hus i. tjek også alle styrarme/styrkugler og led for slør da lidt i dem giver en del mere slør i rattet. Så tjek dem ud også og udskift dem der har slør. Men som jeg husker det må der være op til 5 cm slør i en bil med gammel dags styr hus i. Men har aldrig selv haft over ca 2 cm i dem. som er normalt

• #8   14. feb 2020 og her er den skrue du skal løsne møtrikker på og så spænde lidt er den her.der plejer at være en Umbraco i enden af skruen. Og så når du har justeret så spænd den møtrik igen.

profilbillede
Kommentér på:
Kontrollere tandstang for slør, hvordan?

Annonce