{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Valg af luftmassemåler peugeot 407 1.6 hdi {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har forsøgt at udskifte min luftmassemåler med en ny fra mærket Stark til ca 450kr men det ændre ikke rigtig noget. Bilen kører bedre uden at den er tilsluttet.

Sensoren understøttede ellers de numre jeg trak ud fra service box(se billede)

Har i en LMM i kan anbefale og som i ved virker?

EGR er blændet.
Luftfilter er skiftet.

Vh Jon

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af luftmassemåler peugeot 407 1.6 hdi
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #1   20. jan 2020 En original er altid bedst

• #2   20. jan 2020 Ja det var jo nemt men der må da være nogle oem der fungerer?

• #3   20. jan 2020 Har du tjekket ledninger for brud?

• #4   20. jan 2020 Ja det har jeg. Jeg kan også aflæse den nye LMM med min tester men jeg tror ikke den er hurtigt nok og derfor virker bilen mere sløv end den burde.

• #5   20. jan 2020 Hvis din egr er blændet uden bilen er chippet, vil du få fejl på luft flow da egr er overvåget

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #6   20. jan 2020 Du bore et 6mm hul i den blænd plade du har monteret, så bør der ikke opstå fejl der, medmindre du har en fejl på EGR ventilen.
    Vedrørende LMM, kun original, Delphi, Bosch eller Siemens/VDO virker på den.
    1800-2000kr er ikke galt for en original.

Hvad har den af fejlkoder og hvilken tester er blevet brugt?

• #7   22. jan 2020 Jeg har boret en hul i blændpladen. Den smider nogen gange P0401 men det har jeg læst er grundet pladen. Motorlampen tænder ikke.

Når jeg har den nye LMM fra stark tilsluttet - bliver den mærkbart sløvere end hvis stikket er pillet af men den smider ikke nogen fejlkoder.

Jeg har testet LMM med diagbox og min autel tester. Sammenligner jeg omdrejningerne med MAF - følges de ad på kurven. Men det jeg tror er at den uoriginale sensor ikke er hurtig nok til at omstille sig.

Jeg har købt en SENSATA LMM. Den har jeg set flere skriver sidder på originalt.

Angående mærke. Ville denne her kunne bruges. Og hvordan kan du se den er original?

Det er en DELPHI (se billede)

Jeg synes det er svært at se.

OEM, OE, OE KVALITET...

• #8   22. jan 2020

profilbillede
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#9   22. jan 2020 Du kan se om det er originalt du køber, ved at der er en løve eller Citroen vinkler derpå.

OEM, OE, OE KVALITET, det står der på alle reservedele, også på kina skrammel, men det kan de fleste bilmærker ikke bruge, når vi snakker om elektroniske komponenter, her er det kun originale komponenter der virker, og her er det eneste man kan bruge som ikke er originalt, Delphi, Bosch og Siemens/VDO, da de er det samme som originalt men bare ikke brandet med en løve.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#10   22. jan 2020 SENSATA LMM, er mig bekendt ikke en reservedel Citroen og Peugeot føre.

• #11   22. jan 2020 Ok så den Delphi jeg har sendt et billede af kan jeg regne med virker?

Kommentér på:
Valg af luftmassemåler peugeot 407 1.6 hdi

Annonce