{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Volvo V60 D2 motoren går ud ? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Har her til aften oplevet et besynderligt problem på min Volvo V60 D2 driveE aut.
Bilen har kørt fint hele tiden, men her til aften da jeg skulle ud og køre, starter den fint op, men efter 5 - 10 sekunder, går den ud.
Har prøvet gentagne gange uden held, den nærmest bare drunker, og går ud.
Ingen lamper lyser, meget mærkeligt.

Bilen er fra 7/12, har kørt km. 189.000, alle service overholdt.
Jeg kører ca 30-35.000 km om året, primært på motorvej med 120 - 130 km/t. Smider DPF filter rens i tanken i ny og næ, og kører den også med relative høje omdrejninger en gang i mellem (2500 - 3000 omdrejninger), for det skulle være godt for motoren.

Fejlen er kommet helt umotiveret, uden at vise faresignaler.

Nogen ideer til hvad der kan være galt ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo V60 D2 motoren går ud ?
  • #1   8. feb 2020 Startspærre...
    Brændstofmangel....??

• #2   8. feb 2020 Kunne være et godt bud med brændstofmangel, da den var langt nede.
    Men den lyste ikke i displayet, men hvis den har fået en forkert måling, kunne det godt være årsagen.
    Prøver med en reservedunk med diesel, og håber det kan løse problemet.

• #3   8. feb 2020 Det hjalp ikke at fylde mere Diesel på.
    Andre bud på hvad der kan være galt ?

• #4   8. feb 2020 selv om din motor lampe ikke lyser kan der stadig være fejl. sæt en tester på og se hvad den siger af fejlkoder. Så kan du også se om det er startspærre der er tossen. nu har du prøvet en anden nøgle ikke ? for det kan være en dårlig magnet sender i nøglen til startspærre der er slidt også.

• #5   9. feb 2020 Autohjælpen fik gang i den, fik mere diesel på, hvorefter det lykkedes ham at gasse helt op. Bilen fik efterfølgende en god tur på motorvejen i 4 gear med 3500 omdrejninger.
    Og voila, nu kører den super igen.
    Han fortalte at det kunne godt være det lave brændstof i tanken som drillede, eller der måske sad noget "koks" som skulle ud.
    Han anbefalede dog jeg kørte til min mekaniker, bare lige for god ordens skyld at få det tjekket.
    Men takker for jeres input.

• #6   9. feb 2020 Jeg ville også få den tjekket ud. for at det skulle kunne ske at dieselen skulle kunne løbe tilbage i tanken. Så skulle der være et diesel plastik rør der er flækket/utæt. Det kan også være dit diesel filter der er halv stoppet og det heller ikke godt at køre med. for begge dele kan skade dieselhøltryk pumpe så vis den er noget af det. så det med at få fixet,og vis det er fordi du har kørt den tør det skal du endelig ikke gøre på de motorer. da i nogen få tilfældige kan det også tage livet af højtryk pumpen. Og når den går til så Kan den sende metal partikler rundt i diesel systemet. Og så er det både nye dyser pumpe. Og tanken plus diesel rør skal renset total for det metal partikler fra pumpen af. Men er alt det ok og det sker igen du ikke kan starte kan det også være en dårlig dyse. der evt periodisk sidder fast i retur ventilen, så kan diesel højtryk pumpen ikke lave tryk nok. til at motoren vil starte, det kan så også være en dårlig railsensor eller knækket/dårlig kromtapsensor. for ikke at sige en kortsluttet egr ventil. der er en del ting der kan ske på de motorer der kan være skyld i den ikke altid gider at starte. men godt du fik gang i den.

Kommentér på:
Volvo V60 D2 motoren går ud ?

Annonce