1.106 visninger
|
Oprettet:
Passat 3b 2000 {{forumTopicSubject}}
Hej. Min passat er begyndt at sætte ud når jeg trykker metallet i bund (Ved omkring 3-3.500 omdrejninger og op). Den gør det selvom den er driftsvarm (har kørt i over 1 time). Nogen der ved hvad det kan være?
Ting som er værd at vide
Bilen har kørt 398000
1.9 tdi 115 hk motor (Pumpedyse)
Standart kobling, skal snart skiftes da pedal er hård (men glider ikke i 5 gear osv)
Trækaksel manchet er kvadret (smørrelse er ud over det hele men skal skiftes hurtigst muligt)
Har ikke rigtig oplevet det før ( Har ejet bilen i 15 dage)
Der er ingen motorfejl eller lampe der lyser ( har haft tester på )
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
feb 2020
Følger: 9 Emner: 2 Svar: 8
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.074
og se hvad den siger, når den gør det.
og ud fra det fejlsøge på motor/ecu
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
Når den rammer 100-110 så slår turboen helt fra , slukker jeg så mens jeg køre og starter den igen så trækker den igen men slår lige så hurtigt fra igen
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
Virkede dog ikk på min selvom symptomer passede til den
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
feb 2020
Følger: 9 Emner: 2 Svar: 8
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
Begynder din motorlampe ikke at lyse, hvis du kommer over 3000 rpm?
Det problem havde min bror med sin og det var EGR-ventilen. Han nåede at skifte N75 før det blev løst med en ny EGR
feb 2020
Følger: 9 Emner: 2 Svar: 8
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 238 Svar: 2.547
Jeg var lige ude og kigge lidt mere bilen og tjekke slanger og ja du havde ret , slangen fra turbo til intercooler var flækket 3-4 cm , så der er bestilt en ny også håber jeg det har været grunden til det . Har nemlig blokeret egr ventilen men har samtidig os bestilt ny ecu hvor den er programmeret fra
Passat 3b 2000