3.928 visninger
|
Oprettet:
TESLA Udskiftning af bremser. {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg søger nogen som har erfaring eller har prøvet at udskifte bremser på en Tesla.
Er der nogen ben i det?
Jeg tænker særligt f.eks i forhold til den elektroniske håndbremse bagpå med tilbageføring af stempler uden tester?
Det drejser sig om en Model S 85D fra 2015.
Og ja jeg har set div. Youtube videoer, jeg vil stadig gerne høre hvad jeres erfaringer siger???
Mvh. Henrik
( billedet er tilfældigt taget fra nettet for opmærksomheden )
jan 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 95
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.257
Klodserne kan skiftes uden at tage kalibre af, men skal skiverne også have en tur, så kalibrerne også af. Klodserne holdes på plads af pins i kaliberen.
Videoerne er faktisk rimeligvis spot on, og det minder generelt meget om almindelige biler.
mar 2010
Jeg løftede bilen med donkraft, satte en støtte under det inderste af svingarmen, men uden at sætte det direkte under tryk. Derudover lægger jeg altid dækket/hjulet ind under bilen som en ekstra fail safe. Det er ikke verdens fedeste løsning, ville ønske jeg havde en lift for sikkerhedens skyld. Der findes særlige donkrafte med indbygget buk i, men da jeg stod med en defekt, kunne jeg ikke lige vente på at de blev fremsendt. (og så koster de godt til).
jul 2003
Følger: 1 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 79
Ja nemlig "tow mode" skal være on havde jeg også læst noget om.
Dvs. når "tow mode" er slået til så kan man frit presse/dreje stemplerne i caliperen ind??
Jeg har lift så tænker ikke det bliver noget problem.
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
mar 2010
Henrik H: Den trækker automatisk stemplerne ind på de elektriske kalibre. De andre kalibre er som alle andre, så der skal du regne med at stemplerne skal presses lidt ud af.
Biltema etc har et håndværktøj til det, og man kan også bruge andre tricks. F.eks. afmonter kaliber og brug en skruetvinge (brug noget mellemlæg, ellers bliver lakken flået i smadder).
Du bliver glad for den lift, jeg har virkeligt bandet meget over at løfte den med alm donkraft, tager utroligt meget tid fordi man skal sikre sig at det er nogenlunde sikkert. Og der er ikke mange gode valgmuligheder.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.494
TESLA Udskiftning af bremser.