10.505 visninger
|
Oprettet:
Opel Zafira med start problemer. {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Min Opel Zafira 2.0 DTI fra 2001, har nogle gange svært ved at starte... Den hoster og hoster, og tænder så stille og roligt efter 5-10 sekunder...
Den lyder ikke som om det er batteriet der er noget galt med, den vil bare ikke lige starte med det samme... Og når den så er tændt så lyser "motorlampen" (en gul lampe der illustrerer en bil med en svensk nøgle i), og den slukker først igen når jeg enten har givet godt gas, eller kørt et par minutter...
Hvad kan dette skyldes???
Den har fået ny remstrammer og kilerem, og har ikke kørt mere end 100.000km.... Help me please...
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.996
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 13
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.996
derfor satser jeg på at det er dem. men du er jo nok nød til at tage forbi et opel værksted og få en tester på hvis den lyser i motorlampen. så kan de se nøjagtigt hvad der er galt.
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 13
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 173 Svar: 893
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Det er et dilemma du står i ...
Det tyder meget på forvarmeranlægget som ikke er iorden, og motorlampen begynder at lyse pga. det.
Fejlen vil hedde "Fejl i glødeanlæg"
Styreboksen kan ikke fortælle dig om det er timerrelæet eller om det er gløderørene.
Nu ved jeg ikke hvor mekanisk kyndig du er, men der er en del kontrolprocedurer du kan lave:
- Modstand i gløderør skal være ca. 1 ohm
- Kontroller spændingen til gløderørene
- Mål samlet strømforbrug når de alle er koblet til
- Afmont. dieselfiltret og se om filtret er kulsort af motorolie. Dette skyldes at der sidder en O-ring i hver dyse som holder motorolie og diesel adskildt, men kan gå i stykker og blande det sammen så det ryger med tilbage i retur-systemet i tanken.
Hvis det viser sig at være gløderørene eller bare et par af dem, så prøv for guds skyld ikke selv at skifte, med mindre du har et stort værktøjsarsenal ved hånden! For de sætter sig fast efter de er drejet et par gange i de fleste tilfælde.
Jeg er selv Opel mekaniker og en anden af vores svende brugte hele dagen på at skifte 4 stk.
Håber det gav lidt info
Good luck
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 13
Men så kyndig er jeg desværre ikke endu, kan kun lave små mekaniske rep's, tør ikke rører ved noget af det elektriske i tilfælde af jeg laver fejl...
Men.... Min motor olie er helt sort, og jeg skifter den for hver 3-5.000 km... Burde da være fint på en så ny bil der har kørtså lidt, eller??
Opel Zafira med start problemer.