{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.256 visninger | Oprettet:

Jens K
Jens K
Tilmeldt:
24. aug 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

P0171+P0174 Avensis 1.8VVT-I årg. 2000 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg var med nevøen ude og købe en fin Avensis for 2-3 uger siden. På vej hjem, tændte motorstyringslampen. Jeg gider ikke ringe til privat sælger, for han vil naturligvis benægte ethvert kendskab til dette, selvom sandsynligheden for at den "tilfældigt" kommer efter 20 km, er lig 0.0001%. Og det er også risikoen ved privat handel. Jeg er selv udlært mekaniker før alt det nymodens luftmassemålere og lambdasonder osv. Har dog skruet hobby siden 1987, med de dumme fejlkoder kan jeg kun tilegne mig viden om i forumér og på youtupe.
Ok. Bilen går ok i tomgang. Den tøver lidt når den får gas, og når man kører, så trækker den også for lidt / mister ligesom kraft, hvis pedalen jogges i bund. Den bruger ikke olie, og den er fin og ren i motorrum. Ingen sod/olieslam i slanger mv. Den tænder typisk lampen igen efter 10-30km.
Bilen har 2 x kat oppe lige efter manifolden. Den ene er Bank 1 og den anden Bank 2. Begge O2 sensorer melde altså for mager blanding. Jeg har tjekket flg.
1. Alle vacuumslanger, filter, filterkasse, + sprøjtet både dieselstart og bremserens omkring alt. Kan ikke høre nogen forskel. Ved tomgang ligger vacuum på 20 in Hg som skulle være fint.
2. Renset ventil, som jeg mener hedder PCV. Den har en kugle som skal kunne bevæge sig frem og tilbage. Det kunne den også før rensning. Sidder over udstødningsmanifolden.
3. Renset luftmassemåleren med blød pensel og bremserens. Den var allerede fin ren. Også prøvet med sønnens LMM fra Corolla 1.6VVT-I. Den viser det samme, men den syntes jeg heller ikke at der er max. træk i.