Problemer med gear {{forumTopicSubject}}
Hej
Bil: VW Polo 6n 1995.
Jeg har haft min gearkasse til reperation, hvor den fik skiftet 5. gear og nogle lejer.
Det var min egen mekaniker der tog den af og satte den på igen.
Men han har nu haft den inde 4 eller 5 gange for at få justeret den, fordi jeg ikke har været helt tilfreds med den.
Fik den så tilbage i går, og han sagde at nu kunne de altså ikke gøre mere, og hvis der stadig var noget galt, så måtte jeg henvende mig til Brøndby ombytnings service, hvis der var flere problemer med den.
Har flg. problemer med den nu:
2. gear : Det er ligesom om at gearstangen giver et ryk frem og tilbage, når jeg trykker på speederen og slipper den.
3. gear: Det virker som om der er et tandhjul der ikke bliver bremset når jeg træder koblingen ned. Den kører ihvertfald ikke ligeså let i 3. gear som i de andre. Der er ikke så meget, hvis jeg kører under ca. 35 km/t men bliver værre jo hurtigere jeg kører, når jeg skifter til 3.
5. gear: Nogen gange er det nærmest blockeret, aå jeg ikke kan skifte direkte fra 4. til 5. gear. Så skal jeg først have den ud i frigear og så i 5.
Lyder de fejl, som om det er Brøndby ombytnings service eller min egen mekaniker som har lavet fejl?
eller er det ting jeg bare må leve med, som ikke har nogen betydning?
Og har i andet at sige?
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.903
Det kunne lyde som om din mekaniker er pisse fuld - eller at BOS har renoveret gearkassen elendigt...
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 296
Problemet er når jeg skal skifte til 3. gear. Den kører fint når den er i gearet.
Det virker som om der er et tandhjul der ikke stopper helt. Så der er 2 tandhjul eller lign der slår mod hinanden når jeg sætter den i 3. gear.
dec 2004
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 66 Svar: 353
Det hænder de laver nogle fejl engang i mellem (kan være de har en dårlig lærling :P)
Men hvis din mekka har prøvet at justere det et par gange så tror jeg mest på at det er gearkassen der er dårligt samlet...
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 296
Problemer med gear