{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ac kølemiddel mængde?
  • #1   8. maj 2020 kommer an på hvor meget dit a/c system mangler. er det helt utæt og tom så skal du da have fundet ud af hvor det er utæt henne. om det er en dårlig a/c kompressor eller a/c køler og videre. Men om det er tæt det kan i se når de laver vacum tjek/sporing væske af/i systemet. Men er det helt tomt så er der noget galt og vis det er det så er 150 gram langt fra nok til at fylde det op igen. normal er det omkring 700 gram plus/minus lidt hele systemet tager. Men igen Det svinger en del til hvad bil det er. min tager 680 gram da jeg fik det fyldt op, det var så helt tomt.da min a/c køler med indbygget kondenser var tæret op. Så satte en ny på og udskiftet alle O-ringe til det hele. Så kørte det igen

• #2   8. maj 2020 Det er helt tomt ja, kompressor virker som den skal.

• #3   8. maj 2020 kompressoren kan nemt virke men den kan stadig være utæt. Men igen Det kan de se når de lave vacum tjek af det og giver systemet sporing væske. når de har det kan se hvor den er utæt vis noget er det og er dit helt tomt som du siger Så er noget utæt. for normal vis man laver alm service på det. så mangler det kun 50 til 150 gram da det vil tabe lidt mellem hver a/c service. Og det normal af alm brug

• #4   8. maj 2020 Mange tak

• #5   8. maj 2020 Det var så lidt smiley

• #6   8. maj 2020 De 150 gram er vel det der er inkluderet i a/c servicet smiley
    Når utætheden er fundet skal der nok fyldes omkring 600g i alt, vores Avensis tog ihvertfald 575 +/- 5 smiley
    Kølemiddelet koster ca 1kr + moms pr gram smiley

• #7   8. maj 2020 Mange firmaer laver AC service for 998 Kr. Incl kølemidel
    Alle køleanlæg taber kølemidel ca. 10 til 20% pr.år derfor anbefales AC service hver andet år for optimal funktion

• #8   8. maj 2020 Men hvis hans er helt tomt, så er der jo en utæthed, dvs pakninger er tørret ud og skal skiftes.

• #9   8. maj 2020 A/C Kølemiddel 810 + - 10 gram ialt

• #10   8. maj 2020 #8
    Ja og hvis kondensoren er utæt skal den også skiftes inden anlægget fyldes igen men stadig laves der service for 998 Kr. Incl.kølemidel

• #11   9. maj 2020 Der må ikke påfyldes klimavæske på et utæt anlæg. Det er ikke et service der skal til, men en rep.

• #12   9. maj 2020 Det er ikke muligt at påfylde kølemiddel på et utæt system, A/C maskinerne laver en vaccum test inden de påfylder smiley

• #13   9. maj 2020 Jo, det kan man godt. Den skal være meget utæt før man ikke kan påfylde.

• #15   9. maj 2020 Jeg har mange gange brugt en lampe med ultraviolet lys (ravlygte) for utætheder.En billig løsning.Man skal selvfølgelig stå mørkt evt.med et tæppe over hovedet og motoren. Så lyser det op hvor der er en utæthed .En lille billig hjælp smiley

• #16   9. maj 2020 Vaccum test på clima anlæg er ikke en skid værd !
    Jeg har tit været ude for at utætheder bliver suget tæt
    Anlæg skal enten testes med kvælstof ved 15 bar eller også påfyldes kølemidel med sporstof og så testes anlægget på max køl i 15 minutter hvorefter der læksøges med UV lampe.
    Har selv KMO certifikat så efter 40 år i autobranchen burde jeg nok kende lidt til AC anlæg smiley

Kommentér på:
Ac kølemiddel mængde?

Annonce