Focus mk3 tdci 105hk econetic {{forumTopicSubject}}
Yo BG
Nogen der ved om turbo'en kan generere andre fejl såsom egr ventilen bliver i "frossen" tilstand og motor går i limp mode?
Sagen er at min dyt opfører sig ret mærkeligt efter jeg måske lave en dum fejl hvis det selvfølgelig giver en fejl?
Ehm kender i det at man gerne vil varme sine bremser igennem, med at holde speederen i bund og træde på bremsen samtidig ved en små 80km/t.. Og dagen efter på vej til arbejde, gik min bil i limp mode og meldte "motorfejl, søg service nu" og ingen træk kraft. Men ingen motorlampe lyste, kun en gul indikator med "!"..
Så hvad er det lige gået galt? Har fået skiftet egr ventilen (knap 7k regning og Ford sagde at det vil rette fejlen) og hjalp intet? Og værkstedet kæmper stadigvæk med den. De nævnte at turbo'en har tabt sin kalibrering af low/high boost?
Nogle gode råd m.m. vil jeg blive glad for
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 32
Kender godt til varmen m.m. pga den fremgangsmåde, gjorde det tre gange og that's it.. Men altså ikke helt ned til 0 km/t.. Bare lige sådan hurtigt.
Hmm ja, det sgu mystisk. Kørte ind på en rasteplads, slukkede motoren og startede den igen, også kørte bilen fint efterfølgende på vej til arbejde ? Men henad aftenen på vej hjem fra arbejde, gik den så i limp mode
- Hmm ja, de burde have forstand på det. Men at rende frem og tilbage og kører 10 min og retur igen og vente 2 timer, kører 10 min igen og vente 2,5 time en anden dag, er ikke lige sagen og får et svar fra mekanikeren : Jeg ved ikke hvad bilen fejler..
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.494
Der skal man være på den anden side.
Det du gør med dine bremser har jeg aldrig hørt om, og ville heller aldrig anbefale det. Jeg kan ikke se idéen med det?
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 32
Ja, ved godt at det er svært at beskrive bag en skærm men kunne jo være at nogen havde en god idé om hvad eventuelt det kan være.
- Ingen kommentar på bremserne hehe.. Men gør det ikke igen!
Focus mk3 tdci 105hk econetic