1.870 visninger
|
Oprettet:
Bremsekaliber uden rust sidder fast/går meget stramt {{forumTopicSubject}}
Heeej..
Jeg har satme fået et træls problem med min gamle touran..
den bagerste kaliber er begyndt at hænge..
Vi har haft skruet den tilbage- krævede lidt rigelig energi- men havde egentligt virket indtil da..
Nu har jeg så haft den skilt- for at kigge i den- men hverken rust/ir at se på stemplet eller selve væggen? Tilgengæld kan jeg næsten ikke skrue stemplet i- selv uden bremsevæske som modstand?
Nogle der har erfaring med dette?
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Gummi pakningen har på et tidspunkt fået et strejf kobberfedt og dermed fortykket.
Det samme med fliserne.
Kobberfedt må kun anvendes uden for gummi/EPDM dele.
Mvh Kp
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Gummi pakningen har på et tidspunkt fået et strejf kobberfedt og dermed fortykket.
Det samme med gliderne.
Kobberfedt må kun anvendes uden for gummi/EPDM dele.
Stemplet skal til enhver tid få ubesværet i bund alene ved tommeltotten og hjulpet af glidemiddel ved silikonefedt
Mvh Kp
nov 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 13 Emner: 115 Svar: 749
væggen er lidt ridset i bunden- men så små og overfladiske ridser- men ikke noget der ville have bekymret mig i en knallert cylinder
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Kalibre har det bilmærke aldrig været stærke i.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.084
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Gummi pakningen har på et tidspunkt fået et strejf kobberfedt og dermed fortykket.
Det samme med gliderne.
Kobberfedt må kun anvendes uden for gummi/EPDM dele.
Stemplet skal til enhver tid få ubesværet i bund alene ved tommeltotten og hjulpet af glidemiddel ved silikonefedt
Mvh Kp
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Gummi pakningen har på et tidspunkt fået et strejf kobberfedt og dermed fortykket.
Det samme med gliderne.
Kobberfedt må kun anvendes uden for gummi/EPDM dele.
Stemplet skal til enhver tid få ubesværet i bund alene ved tommeltotten og hjulpet af glidemiddel ved silikonefedt
Mvh Kp
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
Tror du ikke hellere du også må skrive sammen kommentar for 5. gang, hvis de fire første indlæg ikke er nok......
nov 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 13 Emner: 115 Svar: 749
vores gamle Nissan, valgte at smide kæden i fredags- det var ikke med i planerne.
Jeg forstår ikke de 4-5 gentagelser- hvor vil du hen med det? Jeg tænker ikke det er rigtig relevant til mit emne? Omvendt tænker jeg heller ikke, at der er tvivl om kobberfedt og pakninger/gummimanchetter sammen
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Er ret sikker på at du kan købe en ny kaliber for omkring 300kr på ebay med 5 års garanti.
Så lad nu være med at bruge for meget tid og penge på den gamle.
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Hvis du tager slangen af kaliberen kan det ofte blive svært at få den tæt igen pga at aluminiumen under kobberskiven ved banjobolten har korroderet. Fladen er ikke længere helt flad og derfor kan den svede lidt bremsevæske.
Det problem havde vi med sønnikes golf 4 og tror det er det samme på en touran.
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
#14 Nej den enøjede var ikke til nogen hjælp her.
Måske en anden gang.
Mvh Kp
nov 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 13 Emner: 115 Svar: 749
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Det var flovt. Har aldrig oplevet noget lignende!
Der ville jeg gå stille med dørene.
Mvh Kp
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.022
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
hvorfor skulle man også løsnet den?
Bremsekaliber uden rust sidder fast/går meget stramt