{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Fejl kode hjælp {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved hvad der kan være galt når min bil først laver ladetryk ved 4000

Vaccumslanger er tjekket og ventiler er skiftet turbo skiftede vi i går så fejlen er ikke der

Det skete ved at jeg kom kørende på motor vejen og så kom denne fejl kode efter følgende men har skiftet denne sensor

ToyoToyota Avensis verso 2,0 diesel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejl kode hjælp
  • #1   24. maj 2020 prøv lige at tjekke alle de små sorte vacum slanger,der sidder på det store sorte stål røret der går fra turboen af til intercooler. vis de er monteret forkert eller en er røgen af så får de den fejl, og trækker først ved høje omdrejninger. kig også under det store sorte rør, der er to vacum slanger der går fra map/sensor/vacum og ind gasspjældet/stop spjældet. der sidder også en vacum slange i bunden af det store sorte tryk rør fra turboen af.det går ned til intercooler i v,s bund foran. Og der går også en vacum slange der nede og over til intercooler. den slange kan også gå til eller selve det lille rør den sider på kan ruste væk,den sidder sammen med det store sorte tryk rør hele vejen op. så er den evt ruste væk det lille rør der nede, så klip et styk af det jern rør. Og så sæt en længere slange på fra intercooler af, eller træk en helt ny slange hele vejen op til den vacum magnet motor den går på. Og vis alt ser ok ud så prøv at bytte de tog vacum slanger der går på stopspjældet/indsugningen. Har flere gange set folk sætte dem forkert på eller helt glemme,at monteret en af dem som jeg skrev om længer oppe også. vis alt er i orden og de sidder rigtig så tjek din vacum dåse der går på de variabel vinger i turboen. den Kan sode fast og så kan den ikke bevæge sig frit op og ned, og dermed ingen turbo tryk før høje omdrejninger. er den det skal den af og renset,vis ikke man kan få den arm til vacum dåsen til at gå fri op og ned.ved at give den wd40 og så selv hive den op og ned ind til den går frit igen.

  • #2   24. maj 2020 Vil jeg lige prøve og tjekke op på men kan det være den der Westergaard arm når turbo er helt ny

  • #3   24. maj 2020 Nej så burde den ikke side fast medmindre der er en fejl i turboen da den blev renoveret/lavet. vis det er en ny turbo så kan vacum dåsen være justeret forkert. Og du evt skal justere turbo trykket,ved at justere på den stang der går fra vacum dåsen af Og over til de variabel vinger.men jeg vil nu stadig mistanke der er en dårlig vacum slange,eller nogen er monteret forkert eller glemt at blive sat på af de vacum slanger. nu når den har været skilt af for at få en ny turbo sat på.

  • #4   24. maj 2020 Men prøv lige at tjekke de to vacum slanger der går på indsugning spjældet hus. som jeg skrev før dem har folk med at vende forkert eller glemme at sætte på. den ene af dem er nemlig til turbo tryk sensoren som du har fejl på.

  • #5   24. maj 2020 Alt sidder som den skal

    Det hele startede med at at vi kom kørende på motorvejen så ingen træk kræft overhovedet så satte vi tester på så sagde den det her

    Skiftede turbo fordi folk sagde det kunne være den



  • #6   24. maj 2020 prøv lige at tjekke stikket/ledning til din turbo tryk sensor/map sensor. ledningen har med at knække lige før stikket til den sensor. Og er alt ok kan det være den sensor er færdig/slid op også. husk at tjekke stikket/ledning på både map sensor og på den anden sensor,den køre vacum slangen sammen med inden den går videre til indsugningen.

  • #7   24. maj 2020 Tak for din hjælpe der var knækket en ledning nu spinet hun som en mis

  • #8   24. maj 2020 Det var så lidt godt du fandt fejlen.

  • #9   25. maj 2020 Nyt problem opstået nu står den hele tiden åben i vacumdåsen den gik helt i kage i morges

  • #10   25. maj 2020 hvad mener du med den står helt åben i vacum dåsen?. vis du mener ventilen der styre vacum dåsen på turboen via vacuum. så prøv at tage stikket af til den magnet ventil, vis den stadig stå åben der også så er den magnet ventil stået af.

  • #11   26. maj 2020 Det vil jeg lige prøve her senere med at tage stikket af smiley

  • #12   26. maj 2020 Problemet lå ikke ved ventilen

    Har fundet ud af at begge slanger fra i intercooler bliver suget helt flad når man giver den gas


  • #13   26. maj 2020 okay det burde ikke kunne ske med mindre intercooler er stoppet til. men det har jeg ikke set ske før, prøv at tage slangen af til turboen.og mærke at den blæser luft ud når du giver gas. nu har du tjekket din luftfilter kassen og filter er ok,og ikke total stoppet til.og tjek også at indsugning hullet i luftfilter kasse er helt åben, jeg mener røret fra den hvor den suger luft ude fra af. evt prøv at tage slangen af til luftfilter kassen, eller taget låget af den kasse og se om den stadig suger slangen flad.

Kommentér på:
Fejl kode hjælp

Annonce