Slå lyden til
00:00
/
00:23
LIVE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

PEUGEOT E-5008 - DET KAN GØRES BEDRE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  A3 8l 1.9 tdi km/L
  • #1   14. jun 2020 Ja det er fint. tag min passat 3bg variant 1.9 pd tdi den går kun ca 16 på literen ved blandet kørsel. Og ved lang tur ca 17 til 17.5 så lidt over 20 kml,er fint til den type motor i en lidt mindre bil end min. Har haft en hel del tdi biler med den type motor i. Og har aldrig kørt mere end Max 19 da det så altid har været tunge biler de har lagt i. Det var bedre da jeg hade en gammel passat variant 35i fra 95 af.med den første generations 1.9 tdi i, den gik aldrig under 20 kml også selv om den var chippet. det var så en der var født med 110 hk. da de første generations tdi motoren kun kom med 90 og 110 hk standart.

• #2   14. jun 2020 For at svare på en anden måde: Nej, det er ikke normalt. Det er en del mere, end hvad man ville forvente af den motor med så mange km på bagen. Vær du glad for det smiley

• #3   14. jun 2020 Hold nu kæft med det økonomi pis og få købt en RS3

• #4   14. jun 2020 Det lyder meget normalt smiley Min 3BG 1,9 TDI 130 hestes går 18,5-19 km/L og på en RIGTIG god dag 21 km/L smiley
    Den har gået 364.000 nu.

• #5   14. jun 2020 Det lyder til forbruget er normalt måske enda lidt over normalen .jeg siger tak for hjælpen

• #6   15. jun 2020 Synes du den gå for lidt eller hvad? Hahah

• #7   15. jun 2020 Fuldstændig ligwgyldig

• #8   15. jun 2020 Vær du glad for dine 20. Min 1.8T går det halve.

• #9   15. jun 2020 nu er det ikke helt ligegyldigt om en bil går 5-10-15 eller noget helt andet på L med 200 km om dagen .Det er bare gået lidt sport i at få den til og gå så langt på L som muligt og jeg er udmærket tilfreds med 20 km på L .Det er ikke så meget om den går 18 eller 20 på liter

• #10   15. jun 2020 Rene J
    Jeg sidder i samme situation hver dag smiley jeg vil se hvor langt jeg kan få den til at gå.. jeg motorbremser og alt hvad man ellers kan for at få maks ud af det.
    En dag gik den 23 km/L mellem Silkeborg og Viborg (beregnet)

• #11   15. jun 2020 #10
    Motorbremsning er kun det næstbedste. Det allerbedste er, hvis du kan time det sådan, at du kan rulle i frigear frem mod stop. Med andre ord; tryk koblingen ned lang tid før og lad bilen trille.

Ovenstående er så ikke så hensigtsmæssigt over for andre bilister. Det er temmeligt generende, at man begynder at sænke farten så lang tid før.

• #12   15. jun 2020 #11
    det er også en blanding af motorbremsning og at rulle i frigear jeg benytter smiley
    det er blevet en vane efterhånden, men ja - kan være generende for andre trafikanter, så undlader det hvis der er trafik bag fra.

• #13   15. jun 2020 Der går sku for meget økonomi i de biler idag.

• #14   15. jun 2020 #13 kommer vel an på hvem man spørg? Jeg er da glad for at kunne køre to uger på en tank. (1150 km)

• #15   16. jun 2020 #11 nej ikke helt rigtigt

for når.man Motorbremser, lukkes der helt for benzin.
    dyserne holdes lukket. så ingen brug af brændstof

når du træder koblingen ned og lader den trille, så sprøjtes der benzin ind, for og holde motor i gang.
    så der vil du have et lille forbrug af brændstof.

• #16   16. jun 2020 #15
    Jo, det er faktisk helt rigtigt. Det, du ikke har med i din ligning, er afstanden. Rigtigt, at den i det øjeblik, du motorbremser, ikke bruger brændstof. Men det betyder også, at du hurtigere kommer ned i fart, og at du dermed er nødt til at vente længere med at motorbremser.

Et fiktivt eksempel, hvor jeg ikke har styr på, om tallene holder i virkeligheden, men hvor jeg illustrerer princippet:

En bil har 1 km til en rundkørsel. Trædes koblingen ned nu, passer det med, at den lige nøjagtigt kan glide ind i rundkørslen med passende fart. Skal den derimod motorbremse ned i fart, må den vente yderligere 500 m.

Bilen i frigear bruger altså på den km kun de ca. 0,7 L/h, det koster at holde motoren i gang. Lad os bare sige, det tager et minut at trille pågældende km. Så kan du omregne det til, at bilen bruger 0,0117 L på strækningen. Omregnet til km/L giver det 86 km/L.

Den anden bil skal fortsætte med sin almindelige økonomi yderligere 500 m. Lad os sige, den her kører 20 km/L. De sidste 500 m bruger den til gengæld slet ikke brændstof. Altså kan man omregne dennes reelle gennemsnitlige forbrug over den ene km til 40 km/L.

Med andre ord er det altså alene på de 500 m i eksemplet naturligvis mest økonomisk at motorbremse. Men det er jo ikke et argument i sig selv, for man er nødt til at have hele strækningen med.

Har jeg overhovedet ret i det så? Ja, det har jeg. Og som yderligere opbakning kan jeg da nævne, at de fleste nye biler med automatgear netop anvender mit princip. I gamle dage var der jo i udgangspunktet kun mulighed for at motorbremse i en bil med automatgear (set bort fra at skifte til N). Men i dag registrerer computeren selv, hvad der er smartest - og det bevirker, at den lader bilen trille i frigear i de fleste tilfælde. Hvis du kommer med en tur ud i min A6 en dag, kan du få syn for sagen smiley

• #17   16. jun 2020 @Bay
    Jeg understøtter gerne din teori.
    Gjorde forsøget her til morgen Silkeborg-Viborg (36 km).

Normal kører den turen konsekvent med 5,1-5,2 L/100 km. hvilket svarer til 19,23-19,60 km/L.
    I dag kørte den snildt turen med 4,7 L/100 km hvilket svarer til 21,27 km/L.

Og JA forbrugsmåleren i min MFD er præcis inden i begynder at snakke.

Det er en forskel på mellem 1,67-2,04 km/L. Ved blot at tænke over sin kørsel og koble ud og lade den rulle de steder den kan. Jeg kan godt få et bedre resultat ud af det da jeg flere gange lod den trille for sent og alligevel skulle bremse en del.

• #18   16. jun 2020 Vores bil med automatgear går også i frigear når man slipper speederen i eco mode, ved normal, komfort og sport bliver den i gear
    Motoren går dog også ud (start/stop) før bilen holder stille. Den går dog i gang med motorbremsen så snart man rører bremsen smiley Dog kører jeg altiduden start/stop grundet automatgearet, synes ikke det er bedste kombi

• #19   16. jun 2020 Sådan er det også i min Audi. Jeg kører altid i Eco-mode.

• #20   16. jun 2020 Du har dsg ik? Hvordan fungere det med start/stop? smiley
    Vores er der en lille forsinkelse, da der ikke er noget olietryk fra konverteren, og det føles lyder som om den lige glider et milisekundt, når man sætter i gang med start/stop aktiveret

• #21   16. jun 2020 Jo, det er DSG DQ381, der ligger i min. Hvis modellen gør en forskel. Jeg synes ikke, jeg nogensinde har oplevet nogen tøven eller lignende. Kun selve frustrationen over, at den stopper, slår servo fra osv. smiley

Min bror har fundet en metode til at frakoble start/stop permanent. Det skal jeg bare lige have ham til at gøre.

• #22   16. jun 2020 Vores servo fortsætter med at kører, men A/C kompressoren slukker jo, og det er træls smiley

Det er kun "VWs" 8 trins konverterkasse der var interessant, det er jo samme Toyota gearkasse som der ligger i vores PSA bil, så hvis du havde haft den kunne det have været sjovt at vide om du også havde problemer smiley
    DSG er jo af dobbeltkoblings modellen og er egentligt en manuel gearkasse, så de oplever nok ikke samme forsinkelse smiley

• #23   16. jun 2020 Jeg kan hurtigt komme på udebane i diskussionen om teknikken i de forskellige gearkasser. Men det ér i hvert fald DSG, der ligger i min (S-tronic, som Audi kalder det - i modsætning til Multitronic, som er det hersens elastik-gear) smiley

• #24   16. jun 2020 Årh ja det cvt gear er da det værste møg der er opfundet, vores Honda har det smiley
    Tror ikke der er nogle VAG i Danmark med 8 trins automatkassen fra Toyota (Aisin), dog ligger den gearkasse jo i alt fra BMW/mini, VAG, Volvo, Toyota/Lexus, GM og ja Psa og en del flere

Kommentér på:
A3 8l 1.9 tdi km/L

Annonce