Mercedes OM616.912 240D {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har kikket rundt, men kan ikke finde meget definitivt svar.
Jeg smider en "ny" 240d OM616.912 motor i et gammelt T1 kaross fra 81 her i morgen. Den gamle OM616 havde 1 vakuum slange til bremsefoestærkeren. Den nye motor har et edderkoppespind af vakuum slanger. Mange af dem er til bagrude gardin, automat gearkasse og central lås, den behøver jeg ikke, men har stadig til Index arm, 3 vejs ventil, 2 til pumpen og noget der går til manifold og "op-af-bakke-højde-regulator".
Hvad kan jeg pille af så den kan starte og køre.
Vil kun have shut-off til pumpen, højde regulator og så fra vakuum pumpe til bremseforstærker, mest interesseret i hvad pumpen skal have af vakuum for at åbne. Nogen der ligger inde med er diagram over det?
På forhånd tak.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 229
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 229
Nej, jeg flytter motoren fra en sen 80'er W123 ind i en Camper fra 81 bygget på en T1 varevogn. Samme motor bare nyere
Mercedes OM616.912 240D