842 visninger
|
Oprettet:
Olieskift nær skanderborg! {{forumTopicSubject}}
Hej!
Min olie er mere eller mindre kulsort. så derfor tænker jeg at det er på tide at få skiftet olie. Jeg har desværre ikke den nødvendige know-how... Så jeg kunne godt bruge noget hjælpe!
Det drejer sig om en opel astra fra 2007.
Er der nogen der vil hjælpe mig her? Mod betaling selvfølgelig!
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
aug 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
2. Bilen har stået mig i 5000, så det virker lidt vanvittigt at smide en 1/5 af prisen for at få skiftet olie.
3. Jeg snakker ikke om sort arbejde, men en vejledning til hvordan og hvorledes. Jeg har fundet forskellige tutorials, men min erfaring siger at det altid er bedre IRL.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.046
der findes mange frie værksteder,
jeg arbejder selv ved en lille mekaniker.
der er kun mester og mig.
og vi laver alle bil mærker.
og er væsentligt billigere end mange større mærke værksteder
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.785
men altså flere mindre værksteder skifter olie og oliefilter for 5-600 kr og jeg vil mene at for de penge kan det squ knap selv betale sig at rode med det, for inden man har set sig om har man brugt 400 kr alene på materialer og derefter kommer at man af med spildolien osv
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
Hvis du vil gøre det alligevel, så skruer du bundproppen ud, lader al olien løbe ud, skruer bundproppen i igen, skruer oliefilteret af, smører lidt olie på pakningen på det nye filter, monterer det nye filter og påfylder frisk olie.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 511 Emner: 208 Svar: 1.051
Hvis det er en benziner og den er kulsort så er det virkelig på tide at få skiftet.
apr 2009
Emner: 4 Svar: 54
En t Hansen og spørg hvad olie og hvor mange liter din bil Tager af moterolie med filter skær siden at en 10 liters sprintervæske dunk og kør bilen op på 3 fliser der ligger 1/2/3 på begge forhjul og skrug bundproppen af og ligge den dunk du har skåret siden op på under, bagefter hælder du spildolien på en anden dunk og sætter på genbrugspladsen bagefter. Skruger oliefilteret af og smøre gummi pakningen på det nye med en finger så det ikke gror fast til næste gang, på med det nye filter og bundproppen i med ny pakning. På med Den nye olie
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Sort olie?
Kun dytter med diesel drift laver sort olie.
Hvis en benziner laver sort olie kan det ikke svare sig at skifte. Top istedet op med brugt plæneklipperolie. Der er der top økonomi i.
Mvh kp
apr 2009
Emner: 4 Svar: 54
Olieskift nær skanderborg!