{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.025 visninger | Oprettet:

VW golf GTE eller TSI {{forumTopicSubject}}

Kære Bilgalleri,

Jeg er på udgik efter følgende VW gVW golf varianter.

GTE DSG 1,4
TSI DSG 1,4 TSI

Årgang 2017-2018

Jeg har ikke mulighed for, at lade GTE op ved min bopæl.

Jeg kører under 15.000 km om året og kører primært i byen.

Jeg vil gerne have en bil, som giver mig køreglæde, men som ikke er for dyr at holde kørende.

Hvad skal jeg være opmærksom på med disse to modeller

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW golf GTE eller TSI
  • #1   24. aug 2020 GTE kører virkeligt "fedt" når en og benzin arbejder sammen har man jo 204 hk. at "træde på".
    Men har man ikke dagligt mulighed for at lade den op hjemme/på job eller noget, ja så går ideen jo af det. Den kan lade via motoren, men tvinger man den til det, ja så kører den altså ganske ganske kort indtil der er "juice" på batteriet.

• #2   24. aug 2020 Det giver jo ingen mening at købe en gte hvis du ikke kan lade den hjemme.
    Jeg har selv en a3 E-tron og den er jeg super glad for og køre lækkert.
    Men hvor vil du så lade den hvis du ikke kan hjemme? Er arbejdsplads?

• #3   24. aug 2020 Hvis man ikke har mulighed for at lade jævnligt skal man holde sig helt fra plugin-hybrid som GTE jo er, for uden opladning er den eneste fordel man får en lavere afgift.
    Så du skal enten kigge på en TSI eller alternativt GTI.

• #4   24. aug 2020 Min tanke var, at benytte mig af de ladestandere, som er placeret rundt i København.

Bilsælgeren, oplyste, at det tager 20-30 min. for et fuld op ladning, hvilket ifølge ham giver mig "flere hundrede kilometer", inden der skal lades igen.

Jeg har været ude og prøve en 1,4 TSI (150hk) og GTE 2015 model.

Jeg er kæmpe fan af GTE'en.

• #7   24. aug 2020 Ikke dyr at holde kørende og så vw produkt jo jo vist to mega modsætninger good luck

• #8   24. aug 2020

profilbillede
  • #9   24. aug 2020 Vælg Toyota smiley

• #10   25. aug 2020 GTE kører fantastisk, men opladning gør helt klart forskellen. Tanken er at man kan trille på el i byen, og benz ellers.
    Batteriet holder MAKS 50km og det er fra fully charged.
    Med GTE får du flere ting der kan gå i stykker.
    Men personligt .... købte jeg GTE og ladede den hvor jeg kunne slippe afsted med det.
    Vær obs hvis du ikke lader hjemme eller har kommerciel ladestander du konsekvent bruger, bliver du klemt. Du kan lave lade abonnementer tror det er 399kr pr mdr for fri opladning (Clever/Eon), men lader du mindre end ca 200Kwh om mdr kan det ikke betale sig. Næste problem, har du ikke en abonnements aftale og gerne vil lade under langtur, kommer du til at betale ganske meget pr kwh, bliv ikke overrasket over ca 5kr.

• #11   25. aug 2020 Meld dig ind i GTE gruppen på facebook, der selvsagt folk der har dem, som glædeligt deler ud af deres erfaringer.

Jeg har indtil videre læst at gearkassen kan være en ret dyr bekostning på den. og at du til vinter ikke skal regne med mere end 25 km på el. Når batteriet er tomt skal du huske på, at du med tsi motoren skal brødføde den tilsvarende 200 kilo ekstra som el delen ca vejer.

Jeg kiggede selv på en, men jeg har købt en anden og billigere hyundai i30. Prisen er for høj på en brugt GTE synes jeg, samt garantien er for kort til så dyr en bil. Jeg vil nødigt stå med en udgift på 100.000 for gearkassen. Og at den har 200 hk gør nok heller ikke forsikringen billigere.
    Men jeg er enig, den kører simpelthen suverænt godt.

Hvis du ikke har mulighed for en hjemmelader, er jeg dog i tvivl om hvad du vil med den.

• #12   26. aug 2020 www.ladop.dk kan sælge billig strøm samt hjemmelader, men man skal have mindst 3-faset 16 amp for at få juice på, f.eks hvis man lige er hjemme og vende i 30 min, men ellers kan man jo nøjes med ders mindste lader.

• #13   26. aug 2020 Ellers må man have et sådant sæt, det er smart

profilbillede
Kommentér på:
VW golf GTE eller TSI

Annonce