8.025 visninger
|
Oprettet:
VW golf GTE eller TSI {{forumTopicSubject}}
Kære Bilgalleri,
Jeg er på udgik efter følgende VW gVW golf varianter.
GTE DSG 1,4
TSI DSG 1,4 TSI
Årgang 2017-2018
Jeg har ikke mulighed for, at lade GTE op ved min bopæl.
Jeg kører under 15.000 km om året og kører primært i byen.
Jeg vil gerne have en bil, som giver mig køreglæde, men som ikke er for dyr at holde kørende.
Hvad skal jeg være opmærksom på med disse to modeller
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.738
Men har man ikke dagligt mulighed for at lade den op hjemme/på job eller noget, ja så går ideen jo af det. Den kan lade via motoren, men tvinger man den til det, ja så kører den altså ganske ganske kort indtil der er "juice" på batteriet.
mar 2003
Følger: 44 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 191 Svar: 2.975
Jeg har selv en a3 E-tron og den er jeg super glad for og køre lækkert.
Men hvor vil du så lade den hvis du ikke kan hjemme? Er arbejdsplads?
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Så du skal enten kigge på en TSI eller alternativt GTI.
aug 2019
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
Bilsælgeren, oplyste, at det tager 20-30 min. for et fuld op ladning, hvilket ifølge ham giver mig "flere hundrede kilometer", inden der skal lades igen.
Jeg har været ude og prøve en 1,4 TSI (150hk) og GTE 2015 model.
Jeg er kæmpe fan af GTE'en.
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 322
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 322
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 322
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Batteriet holder MAKS 50km og det er fra fully charged.
Med GTE får du flere ting der kan gå i stykker.
Men personligt .... købte jeg GTE og ladede den hvor jeg kunne slippe afsted med det.
Vær obs hvis du ikke lader hjemme eller har kommerciel ladestander du konsekvent bruger, bliver du klemt. Du kan lave lade abonnementer tror det er 399kr pr mdr for fri opladning (Clever/Eon), men lader du mindre end ca 200Kwh om mdr kan det ikke betale sig. Næste problem, har du ikke en abonnements aftale og gerne vil lade under langtur, kommer du til at betale ganske meget pr kwh, bliv ikke overrasket over ca 5kr.
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 326
Jeg har indtil videre læst at gearkassen kan være en ret dyr bekostning på den. og at du til vinter ikke skal regne med mere end 25 km på el. Når batteriet er tomt skal du huske på, at du med tsi motoren skal brødføde den tilsvarende 200 kilo ekstra som el delen ca vejer.
Jeg kiggede selv på en, men jeg har købt en anden og billigere hyundai i30. Prisen er for høj på en brugt GTE synes jeg, samt garantien er for kort til så dyr en bil. Jeg vil nødigt stå med en udgift på 100.000 for gearkassen. Og at den har 200 hk gør nok heller ikke forsikringen billigere.
Men jeg er enig, den kører simpelthen suverænt godt.
Hvis du ikke har mulighed for en hjemmelader, er jeg dog i tvivl om hvad du vil med den.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.738
VW golf GTE eller TSI