{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Bagbremser larmer {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har haft skiftet klodser på bilen, Zafira tourer, og nu kommer der larm fra dem. Har kun skiftet bagpå og lyden kommer kun når man kører mellem ca 15 og 45 km/t. Det er svært at beskrive men "brrbrrbrr" indtil man kommer op i fart eller trykker på bremsen for så stopper lyden også.
Ham der i sin tid viste mig hvordan man gjorde sagde at klodserne ikke måtte gå stramt i kaliberen, så han sleb de "pinde" på klodserne der går ind i "rillerne" på kaliberen, og det har jeg også gjort. Men kan jeg have slebet for meget af så de sidder løst og vibrerer, eller er klodserne defekte.
Jeg har haft det skilt ad da jeg opdagede lyden og alt ser normalt ud og er strammet. Bremserne fungerer også som de skal.
Jeg har haft skiftet klodser adskillige gange før uden problemer.

Hvad siger I, nogle ideer til hvad jeg har gjort galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagbremser larmer
  • #1   11. okt 2020 hvis man renser bremseåg(den del der holder bremseklodser)
    rigtig så skal man ikke slibe nogen steder på klodser for at de sidde rigtigt.
    og tænke som du selv er inde på at nu sidder de for læse og vibrer.

• #2   11. okt 2020 Plejer at give den en omgang med med en lille stål Ørsted, sådan en på størrelse med en tandbørste, og så skifter jeg også monteringssættet, metalrammerne.

• #3   12. okt 2020 Hvad nu hvis klodserne går stramt I bremseåget vil man så ikke risikere at klodsen ikke fjerner sig fra skiven og den kører på og larmer samt varmer skiven fordi klodserne konstant er trykket mod skiven?

• #4   12. okt 2020 hvis klodserne sidder fast som du skriver.
    så er der enten skidt/rust
    eller forkert klodser eller noget billig lort som ikke passe i.

hvis bremseåg er rigtig rengjort så skal klodser også gå let i, så de ikke trykke på skiven hele tiden

• #5   13. okt 2020 Ok, tak for svar.

Hvilke klodser ville du/I anbefale til en zafira fra 2015, 1,4t benzin?

Kommentér på:
Bagbremser larmer

Annonce