{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.161 visninger | Oprettet:

Driftsikker varevogn - 30.000-80.000 {{forumTopicSubject}}

Hej BG,
Jeg er på udkig efter en ny varevogn/bil. Valget er faldet på en varevogn, men er på udkig efter en driftsikker en af slagsen.
Den skal have ok med plads, men ikke en ekstra lang/ekstra høj model.

Hvad kan i anbefale?

På forhånd tak for venligheden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Driftsikker varevogn - 30.000-80.000
  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #1   16. dec 2020 Driftsikkerheden afhænger i den grad af dens tidligere liv : Hvordan er den belevet behandlet, hvor mange ansatte har kørt i den ,hvor langt har den kørt , hvad har den været brugt til, og har den fået de serviceeftersyn fabrikken foreskriver, , har mekanikeren bare lappet den sammen, fordi tid og penge var vigtigere end udseende og sidst men ikke mindst : Har den haft mange trafikskader ?

Varevogne er arbejdsheste, og får sjældent i nærheden af den kærlighed, som de fleste ville give deres personbil .

Derfor kan en Renault Traffic fra 2010 vise sig være mere driftsikker end en 5 år nyere Mercedes Sprinter .

80.000 kr burde kunne købe dig en driftsikker varevogn, mens dem til 30.000 nok for det meste står og venter på at blive transporteret til Nigeria eller Syrien .

• #2   16. dec 2020 Ja okay, tak for hurtigt svar!

Kender du til nogle modeller/mærker der er kendt for at være relativt driftsikre, og omvendt er der nogle man skal holde sig fra? - Hvis man ikke tænker på ting som hvordan den tidligere er blevet behandlet osv. smiley

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

#3   16. dec 2020 Dagens råd : Du skal nok finde en med partikelfilter, ellers er du i dag udelukket fra de fleste storbyer med miljøzoner . Dette kan mig bekendt ikke købes til verdens bedste varevogn Toyota Hi-Ace, så derfor er den dømt ude , og efterhånden er de også ved at være exportmodne smiley .

En VW Transporter T5 er vel stadig noget af et sikkert kort, og ældre Mercedes Sprintere og Mercedes Vito ( W639) er også et godt bud, men især de sidste kan være noget rustne, da lakeringen ikke var af bedste kvalitet .

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

#4   16. dec 2020 https://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-inkl-moms/vw/transporter/19-tdi-104-kombi-kort-4d/4932213 Sådan en som denne , som jeg ikke ved om er monteret med partikelfilter kunne være et bud i den billige ende af dit budget . 1,9 motoren er kendt som en af de mest driftsikre evighedsmaskiner , og selvom den nærmer sig 300,000 kan der sagtens være lige så mange gode kilometer i den motor, og når den når dertil er bilen nok, trods alt, rustet op .

Det er egentligt lidt ufatteligt at man stadig møder forgængeren T4 i trafikken, selvom det er over 15 år siden den udgik af produktion . Til sammenligning ser man kun 15 år gamle Ducatoer, Jumpy og Boxer i trafikken hvis de er på rumænske nummerplader ( og har danske vægttavler på døren smiley ) .

• #5   17. dec 2020 du er klar over hvad en varebil koster i grøn ejerafgift mm - det kan løbe op i over 18.000 årlig

• #6   17. dec 2020 Hej Ove C

De varebiler jeg har kigget på koster dog ikke mere end 6-7.000 kr. årligt, men jeg tror gerne at de helt store, og måske lidt ældre, koster over 18.000 kr. årligt:)

• #8   18. dec 2020 Hej Martin
    Har blandt andet fundet en Ford Transit Connect der koster lige over de 3.000 kr. halvårligt, og det er ikke planen at den skal bruges privat:)

Selvom det er flinkt af dig og Ove, så søger jeg ikke råd omkring vægtafgift osv. men mere omkring hvilken varebiler der er mest driftsikre, og hvilken i vil anbefale at kigge efter. Måske der var en model jeg ikke selv havde overvejet.

Men ellers tak, og god dag til dig!

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

#9   18. dec 2020 Hvis du skal have en varevogn der ikke bruges privat og skal sælges til CVR nummer ( firma) skal bilens pris være oplyst + moms .

Hvis først bilen røget på papegøjeplader,momsen trukket ud af bilen , så er løbet kørt og det kan ikke laves om !

• #10   18. dec 2020 Da du skrev således: Jeg er på udkig efter en ny varevogn/bil. Valget er faldet på en varevogn - så gik jeg ud fra at den også skulle bruges privat.

Det er klart at såfremt en varebil kun bruges til erhverv - så koster den ikke 18.000 årlig

• #11   18. dec 2020 Dacia dokker, hvis den er stor nok til dit behov, du kan vel næsten købe en ny til dit budget

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

#12   18. dec 2020 Hvis det er små kassevogne, så er Toyota lige kommet med deres version af en Berlingo , som de kalder Proace City - skulle vist kunne købes fra 100.000 ex. moms ? Kik selv på Toyota.DK

• #13   20. dec 2020 Hej Henrik - Mange tak for svar:)
    Jeg har kigget lidt på Dacia Dokker, men den er ikke helt stor nok. Måske det bliver en fiat doblo l2, eller en ford transit connect l2.

• #14   20. dec 2020 Ove C
    Du kan såmænd godt finde en varevogn/bil der koster deroppe omkring årligt. Hvis den køre på diesel, og under de 8km/l så bliver det dyrt, nemlig omkring de 18.000 kr. årligt i grøn ejerafgift + eventuelt tillæg for manglende partikelfilter:)

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

#15   21. dec 2020 Manglende partikelfilter betyder også nul kørsel i storbyerne , så tænk over det !

Kommentér på:
Driftsikker varevogn - 30.000-80.000

Annonce