{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.099 visninger | Oprettet:

JOM blueline Gevindundervogn Bmw e90 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Overvejer at smide sådan en undervogn på bilen.

Nogle der kan anbefale denne undervogn, eller kender til mærket?

Der skal være lidt komfort, og skal ikke være stenhård. Kan denne leve op til disse krav?
På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JOM blueline Gevindundervogn Bmw e90
  • #1   22. dec 2020 Brug flere penge eller få hvad du betaler for.

• #2   22. dec 2020 den er stenhård, lige som alle andre i den prisklasse smiley men har endnu ikke prøvet end dyr, så om de er bedre vil jeg ikke kunne sige smiley

• #3   22. dec 2020 jeg har haft en corsa a/b og Vectra b med jom blue line.
    og den er meget hård, når man sænker bilen en del.

selv fuldt hævet er den meget hård.

og vil man have komfort vælger man ikke en gevind undervogn, så kæber man sænkning fjedre og dæmpere der passer til

• #4   22. dec 2020 Så må jeg ud og kigge efter sænkningsfjedre.

Spørger måske lidt dumt, men hvordan finder jeg de rigtige fjedre mhs til mål?

Den er nemlig lidt for høj foran, i forhold til udseendet når der er fælge på

• #5   22. dec 2020 når man søger på sænkningssæt, så slå man bilen op med mærke og model, så kommer det frem med hvilken der passer

så kan man tit vælge om det eks skal være 30/30 eller 40/40 60/40

første tal er dækning foran og andet tal er hvor meget det sænker bag i mm

så er det kun og måle på din bil

husk at helt nye fjedre, tage noget tid om og sætte sig.
    og har bilen kørt mange km.
    kan det være at montere mand et sæt 40/40
    og måle lige efter, så er den kun sænket 15 mm
    da gamle fjedre sætter sig over tid, samt nye fjedre først skal sætte sig

• #6   23. dec 2020 Kan varmt anbefales har haft det på 4 forskellige biler, og det er suverænt den bedste Gevind undervogn jeg har kørt med til dagligt brug.
    Den kan gøres lav uden at blive urimeligt stiv, og du bevare det meste af bilens komfort

• #7   23. dec 2020 #6.
    Hvordan er den i forhold til en standard undervogn?

• #8   24. dec 2020 På de biler jeg har haft dem på har komforten været meget tæt på standard undervogn.
    Selvom de var justeret helt i bund var der masser af vandring i støddæmperne.

De er meget bedre end eksempelvis en AP undervogn som er meget hård

• #9   24. dec 2020 Enig med Carsten T.
    Jeg har jeg kørt med både JOM og AP hvor jeg syntes JOM er noget mere komfortabel end AP.
    Når det er sagt er den jo stadig noget hårdere end std undervogn(ikke Mtech) men ikke være end alm sænkningssæt (løse fjedre/dæmpere)
    Jeg har lige monteret Eibach pro street i min e92(for at ramme noget tæt på Mtech undervognen) men må sige at komfort ikke er det første jeg tænkte om undervognen.
    Mit problem med JOM undervognen var at efter et kort stykke tid var der slør i stempelstangen i for og så var det nyt på.

• #10   25. dec 2020 Jeg tænker du må have være uheldig der.
    Men hvis der er noget galt med deres produkter så ombytter de bare uden brok

• #11   25. dec 2020 Så hvis jeg køber den JOM undervogn, så bliver jeg ikke skuffet?

Vil helst ikke køre med en undervogn, der er hård.

• #12   25. dec 2020 Jeg kunne nemt ha været uheldig, det var bare nummer to billig gevind og så fik jeg nok og købte en AP.
    Det er svært at sige om du bliver skuffet da det er meget forskelligt fra person til person hvad komfort er.
    Jeg ville ikke ha noget der på nogen måde er hårdere end den Eibach pro street jeg har nu men det kan være du syntes det er super!!

• #13   25. dec 2020 Er der overhovedet komfort i en JOM undervogn?

Det må ikke være sådan en 18 årige ligger og kører rundt med i deres Golf 4 smiley
    gider ikke sådan en super hård.

Lidt hårde end en standard

• #14   25. dec 2020 Altså i mine øjne er alt sænkning ukomfortabelt MEN noget kan man leve med.
    Hvis du forventer en lavere bil med samme komfort som std ikke mtech e90 undervogn bliver du meget skuffet! Forventer du en sænket bil hvor du brækker ryggen når du rammer et hul i vejen bliver du ikke skuffet.

• #15   25. dec 2020 Hvad er så den bedste løsning?

Syntes bilen er noget høj, trods jeg kører med 19”,
    Og vil derfor gerne have den lidt ned.

Har bare hørt, at hvis jeg kun smider sænkningsfjedre på, så ryger dæmperen.

• #16   25. dec 2020 Du kan uden problemer montere sænkningsfjedre på alm dæmpere!!
    Jeg ville dog ikke gå under 60/40 hvilket også bliver pænt lavt,
    Det der kan ske er at hvis du montere sænkningsfjedre sammen med godt brugte/små slidte dæmpere KAN de hurtigere blive utætte da de får et andet arbejdsområde.
    Det mest komfortable er nok Eibach´s pro street 30/25 på alm gasdæmpere, mange vil anbefale sportsdæmpere men så vil den også blive det hårdere.
    Køb et anerkendt mærke som Bilstein, Sachs, KYB, Monroe osv

Kommentér på:
JOM blueline Gevindundervogn Bmw e90

Annonce