1.594 visninger
|
Oprettet:
Ford Focus 1,6 TDCI {{forumTopicSubject}}
EGR-problem:
Bilen er købt med en fejl der tænder motorlampen.
Har skiftet EGR og får kode PO 488 / Position control range / performance.
Der er fem ben i stikket. I det første kan måles +5 volt.
De øvrige fire viser 0 volt.
På nogle sider står der at EGR skal have + 12 volt og de 5 volt er til potentiometer.
Hvilket ben skal i givet fald have + 12 volt og er det en permanent spænding, eller er den variabel?
NU er jeg snart skaldet af at hive hår af hovedet. Kan der være knækket en ledning et sted i motorrummet?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 582
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
evt prøv at måle egr stikket som de beskriver her på siden. vis ikke det hjælper og nul stille den med tester og slette alle fejlkoder.
https://www.fordownersclub.com/forums/topic/87263-help-with-egr-valve-injector-issue-and-mystery-codes/
https://www.picoauto.com/support/topic14281-10.html
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Ejeren købte en ny og jeg havde en ekstra til vores egen. På vores rensede jeg EGR-ventilen og skiftede en defekt slange på partikelfilteret.
Så slukkede motorlampen (Uden brug af tester til dette).
Problembarnet har været testet og forsøgt nulstillet flere gange uden held.
Jeg har været forbi en kammerat der har autoværksted og haft hans prof. tester på, men den kunne heller ikke få kontakt til EGR.
Med tænding på kan jeg måle + 5 volt på ben 1 i stikket, men ingen 12 volt spænding.
Det er uden tvivl der fejlen ligger, men jeg ved bare ikke hvilket ben der er + og hvilket der er - (bortset fra at jeg nu ved det er ben 2 og 3 der skal aktivere ventilen).
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.084
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
De fire andre siger 0 volt og på vores fungerer EGR som den skal (Ingen motorlampe tændt).
Der er 5 ben i det pokkers stik, så referencer til ben 6 lyder forkert.
Men jeg vil forsøge at måle den igennem fra ECU.
Foreløbigt tak for svar til alle.
Ford Focus 1,6 TDCI