For lidt varme fra varmeapparatet. {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Vdr. vores VW Polo 1.2 TSI 90 Hk, 5 Dørs årg. 2014
Motorkode CBZ
Jeg synes at det:
1. Varer for længe inden at bilen begynder at afgive varme.
2. Når den endelig begynder at afgive varme synes jeg at der kommer alt for lidt varme.
Jeg kender ikke noget til om det er normalt at det skal være sådan ?
I et forsøg på at afhjælpe "problemet" har jeg skiftet termostathuset, der i virkeligheden indeholde 2 stk. integrerede termostater.
Én termostat ~ 80grC, der åbner op for kølemiddelgennemstrømning af topstykket, og den anden der åbner ved 89 grC for kølemiddelgennemstrømning af motorblokken.
Termostathuset er monteret med 4 stk. 6 mm bolte. Og det er faktisk en ret enkel opgave.
Men bilen varmer stadigvæk ikke særlig godt ?
Er der andre "Poloister", der oplever noget magen til ?
Leif
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 116 Biler: 3 Svar: 1.032
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 32 Svar: 858
sep 2016
Følger: 20 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 58
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 116 Biler: 3 Svar: 1.032
som udlært mekaniker har høre dette problem kunde kommer klager over. selv på helt nye biler
sep 2016
Følger: 20 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 58
Der er så nok ikke noget at gøre ved det
Ved du om der på en Polo ligesom min er monteret en egentlig ventil på varmeslangen der forsyner varmeveksleren i varmeapparaten med varmt kølemiddel, der åbner og lukker for kølemiddel ?
Eller er det måske i stedet for et spjæld på luftkanalen der bypasser den indsugede luft udenom varmeveksleren ?
VH. Leif, der også er udlært mekaniker men altså bare i 1971.
sep 2016
Følger: 20 Følgere: 86 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 58
Det må være tale om et spjæld på luftkanalen der bypasser den indsugede luft udenom varmeapparatet fordi:
Når man drejer varmeknappen fra varm til kold, bliver den indblæste luft kold lige med det samme, og omvendt også varm lige med det samme, når du drejer varmeknappen fra kold til varm.
Temperaturen på den indblæste luft ville ikke kunne ændre sig så hurtigt såfremt at man blot lukkede hhv. åbnede for en ventil på varmeslangen.
Men hvordan hulen kan man finde ud af om dette spjæld er "tæt" i yderstillingerne. Det kunne fx. godt tænkes - tror jeg,, at der blev blæst kold luft over på den varme side, selvom varmeknappen står på varm.
For lidt varme fra varmeapparatet.