{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

For lidt varme fra varmeapparatet. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Vdr. vores VW Polo 1.2 TSI 90 Hk, 5 Dørs årg. 2014
Motorkode CBZ

Jeg synes at det:
1. Varer for længe inden at bilen begynder at afgive varme.
2. Når den endelig begynder at afgive varme synes jeg at der kommer alt for lidt varme.

Jeg kender ikke noget til om det er normalt at det skal være sådan ?

I et forsøg på at afhjælpe "problemet" har jeg skiftet termostathuset, der i virkeligheden indeholde 2 stk. integrerede termostater.
Én termostat ~ 80grC, der åbner op for kølemiddelgennemstrømning af topstykket, og den anden der åbner ved 89 grC for kølemiddelgennemstrømning af motorblokken.
Termostathuset er monteret med 4 stk. 6 mm bolte. Og det er faktisk en ret enkel opgave.
Men bilen varmer stadigvæk ikke særlig godt ? smiley

Er der andre "Poloister", der oplever noget magen til ?

smiley Leif

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For lidt varme fra varmeapparatet.
  • #1   11. feb 2021 hvad er langtid om at blive varm?

• #2   11. feb 2021 Dæk noget af frontdelen af,eller køleren hvis der plads.

• #3   11. feb 2021 For lang tid inden der kommer varme er i min verden, at bilen skal køre mere end 5 km inden at der kommer bare en smule varme.

• #4   11. feb 2021 meget normalt i denne kulde og nyere biler udleder mindre og mindre varme pga de udnytte brændstof bedre. smiley jeg har selv ligne med min auris. jeg kan køre med klima tændt for motor helt varm eller så falder temperaturen hurtig. smiley

som udlært mekaniker har høre dette problem kunde kommer klager over. selv på helt nye biler

• #5   11. feb 2021 Hej Benjamin.

Der er så nok ikke noget at gøre ved det smiley

Ved du om der på en Polo ligesom min er monteret en egentlig ventil på varmeslangen der forsyner varmeveksleren i varmeapparaten med varmt kølemiddel, der åbner og lukker for kølemiddel ?
    Eller er det måske i stedet for et spjæld på luftkanalen der bypasser den indsugede luft udenom varmeveksleren ?

VH. Leif, der også er udlært mekaniker men altså bare i 1971.

• #6   12. feb 2021 Hej.
    Det må være tale om et spjæld på luftkanalen der bypasser den indsugede luft udenom varmeapparatet fordi:
    Når man drejer varmeknappen fra varm til kold, bliver den indblæste luft kold lige med det samme, og omvendt også varm lige med det samme, når du drejer varmeknappen fra kold til varm.
    Temperaturen på den indblæste luft ville ikke kunne ændre sig så hurtigt såfremt at man blot lukkede hhv. åbnede for en ventil på varmeslangen.
    Men hvordan hulen kan man finde ud af om dette spjæld er "tæt" i yderstillingerne. Det kunne fx. godt tænkes - tror jeg,, at der blev blæst kold luft over på den varme side, selvom varmeknappen står på varm.

Kommentér på:
For lidt varme fra varmeapparatet.

Annonce