Fejlkode P0301 {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har en Toyota Avensis 1.8 stc. benzin fra 2001, som hakker under acceleration i specielt 2 og tredje gear efter 20-30 minutters kørsel. Ved længere tids kørsel, kan det være i både 4 og 5 gear, Skifter gear ved 3000 omdrejninger, men skal helst op på 3500 for at den ikke gør det, og nogen gange 4000. Jeg mener faktisk, at selv efter 30 minutter, kan jeg fremprovokere det ved bevidst at lade den sejtrække i 4 og 5 gear. Altså også lavere end 3000. Noget som jeg selvfølgelig aldrig ville gøre uden grund, men udelukkende for at finde ud af hvad der er galt.
En beskrivelse jeg også læste på nettet var "Køretøj tøffer eller snubler under acceleration" hvilket også er en meget god forklaring. Den tager ikke ordentlig ved, men tøffer afsted, og giver et ryk, når den så får fat igen. Det føles som at få en stor klods sat på, som bilen skal slæbe, som derefter bliver taget væk igen, da den så derefter kører normalt.
Motorlampen har været nulstillet, men ved at fremprovokere problemet kan jeg få motorlampen til at blinke, og ved at få den blinke gentagende gange, lyser motorlampen konstant igen.
Kan se på nettet, at det kan være mange ting, så mit spørgsmål lyder på, om der er nogen, som har haft præcis samme problem som mig, der har skiftet 1 enkelt ting, og så har bilen kørt igen?
Tændrør og 1 tændspole skiftet for 1 år siden. De resterende tændspoler er skiftet for 3 måneder siden.
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 694
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.494
Tændspole, tændrør, kompression, brændstof.
Jeg ville starte med at måle/kontrollere dette.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.043
Fejlkode P0301